FTT107 Normal Motor Gelişimİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar FizyoterapiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTT107
Ders İsmi: Normal Motor Gelişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Bestami YALVAÇ
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Normal motor gelişim basamaklarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Anatomi, normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Motor gelişimi açıklayabilme
2) İnfant dönemi açıklayabilme
3) Toddler dönemi açıklayabilme
4) Erişkin dönemi açıklayabilme
5) Yaşlanmayı açıklayabilme
6) İntrauterin hayatta, bebeğin gelişim evrelerini tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Adolesan dönemi açıklayabilme
2) Motor hareket ve duyusal gelişimi ilişkilendirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Anormal refleksleri değerlendirebilme
2) Anormal kas tonusunu ve disfonksiyonunu kategorize edebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yenidoğan değerlendirmesini yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Normal motor gelişim terminolojisi: büyüme, gelişme, olgunlaşma, hazırbulunuşluk gibi kavramlar
2) Normal motor gelişim terminolojisi: büyüme, gelişme, olgunlaşma, hazırbulunuşluk gibi kavramlar
3) Gelişim teorileri ve motor gelişim prensipleri
4) Fetüste sinir sisteminin ve hareketlerin gelişimi
5) Refleks hareketler dönemi
6) Motor Kontrol Anatomisi
7) İlkel hareketler dönemi
8) Temel hareketler
9) Sportif hareketler dönemi
10) Postüral reaksiyonların gelişimi: düzeltme, denge ve koruyucu reaksiyonlar
11) Hareket gelişiminin kinezyolojik yönden incelenmesi
12) Diğer vücut sistem gelişimlerinin hareket gelişimi ile bütünleşmesi
13) Nöroplastisite, motor kontrol, motor öğrenme ve modelleri
14) Yaş almanın hareket sistemine etkisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Motor Gelişimi Anlamak Bebekler, Çocuklar, Ergenler, Yetişkinler Yazar: David L. Gallahue , John C. Ozmun , Jackie D. Goodway
Motor Gelişime Giriş Alparslan İnce

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

9

4

11

7

8

10

Program Kazanımları
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder.
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular.
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır.
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır.
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir.
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar.
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. 4
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. 5
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 2
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. 4
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. 3
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. 4
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. 5
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 25 4 100
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150