Fizyoterapi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FTT212 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörolojik Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE DİLEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı nörolojik rehabilitasyonun temellerini öğrenmek, nörolojik rehabilitasyonla bağlantılı fizyolojik ve patolojik durumları ayrıt etmek, nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme metodlarını seçmek ve uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon dahilinde, rehabilitasyon yaklaşımlarının öğrenilmesini sağlar. Üst motor nöron, alt motor nöron hastalıkları, travmatik beyin yaralanmaları, spinal kord yaralanmaları, santral ve periferik sinir sizteminde tümörler ve nöromüsküler hastalıkların rehabilitasyonu; ve buna ek olarak özel fizyoterapi tedavi modaliteleri ve rehabilitasyon yaklaşımları tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörolojik rehabilitasyona giriş: Temel prensipler, hasta değerlendirme, rehabilitasyon yaklaşımları | |
2) | Serebrovasküler olay | |
3) | Serebrovasküler olay | |
4) | Beyin tümörleri ve spinal kord yaralanmalarında rehabilitasyon yaklaşımları | |
5) | Ekstrapiramidal sistem hastalıklarında rehabilitasyon yaklaşımları: Parkinson, Multiple Skleroz | |
6) | Serebellar hastalıklarda rehabilitasyon yaklaşımları: Bazal ganglion hastalıkları | |
7) | Travmatik beyin yaralanmaları ve rehabilitasyonu | |
8) | Nöromüsküler hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları ve değerlendirme | |
9) | Nöromüsküler hastalıklarda fizyoterapi yaklaşımları ve değerlendirme | |
10) | Cervikal ve lumbar disk hernisi | |
11) | Dekübit ülserlerinde yaklaşımlar | |
12) | İnkontinans ve fizyoterapi yaklaşımları | |
13) | Konuşma ve yutma problemleri | |
14) | Genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||||
2) Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | |||||||
3) Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |||||||
4) Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | |||||||
5) Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | |||||||
6) Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | |||||||
7) Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | |||||||
8) Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel bilgileri mesleki terminolojiyi kullanarak analiz eder. | 3 |
3) | Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
4) | Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi alanında etkili uygulama becerisi kazanır. | 4 |
5) | Fizyoterapide spesifik konular hakkında donanım kazanır. | 4 |
6) | Hastalarla doğru iletişim kurabilmek için iletişim yeteneklerini geliştirir. | 3 |
7) | Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar. | 2 |
8) | Sorumluluklarına duyarlı, alanında profesyonel ve mesleğini etik kurallara uygun gerçekleştirir. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 |