PSI216 Klinik Psikolojiye Girişİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI216
Ders İsmi: Klinik Psikolojiye Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Kübra KOÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikolojinin alt alanı olan klinik psikolojinin tanıtılması, temel kavram ve yaklaşımlarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Psikolojinin alt alanlarından biri olan klinik psikolojinin ne olduğunu, dünyada ve Türkiye'de klinik psikolojinin gelişimini, klinik psikoloji eğitimini, klinik psikolojide etik ve araştırma yöntemlerini ve klinikte ilk görüşmenin ne şekilde yapılacağını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinik Psikoloji mesleğinin genel tanımını yapabilme
2) Klinik Psikolojinin ülkemizdeki ve Dünya’daki tarihsel sürecini açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Klinik Psikolojideki temel etik prensipleri sıralayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Farklı yaş ve kültürel gruplarla çalışabilme
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikoterapi, ölçme değerlendirme ve tanılamayı açıklayabilme
2) Yasal düzenlemelerle ilgili bilgi verebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Psikolog Olmak Ders Kitabı
2) Klinik Psikolog Olma Süreci Ders Kitabı
3) Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri Ders Kitabı
4) Etik Kurallar Doğrultusunda Karar Almak Ders Kitabı
5) Psikopatolojinin Yapısı Ders Kitabı
6) Değerlendirmeye Genel Bir Bakış Ders Kitabı
7) Psikodiagnostik Değerlendirme Ders Kitabı
8) Psikoterapi Süreci Ders Kitabı
9) Psikoterapiler 1 Ders Kitabı
10) Psikoterapiler 2 Ders Kitabı
11) Psikoterapinin Sonuçları Ders Kitabı
12) Yenilikçi Terapiler Ders Kitabı
13) Çocuk ve Ergenlerle Çalışmak Ders Kitabı
14) Öğrenci Sunumları Ders Kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı

Textbook
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
KLİNİK PSİKOLOJİ - Bir Modern Sağlık Uzmanlık Alanı., Nobel Akademik Yayıncılık
Ek Kaynaklar
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği


Course Books
KLİNİK PSİKOLOJİ - Bir Modern Sağlık Uzmanlık Alanı., Nobel Akademik Yayıncılık
Additional Materials
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 5
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 5
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 4
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 3
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 2
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 2
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 4
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 5
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 10 10
Proje 10 10
Ara Sınavlar 7 15
Final 7 15
Toplam İş Yükü 120