Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY106 | ||||||||
Ders İsmi: | Social Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Yiğit UZUNOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sosyal psikolojik araştırmalar sonucu elde edilmiş bilgileri ve kuramları gerçek yaşam örnekleri ile ilişkilendirerek örnekler üzerinden sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve kuramlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | İnsanın grupta düşünce, duygu ve davranışlarının nasıl etkilendiği ve bireyin grubu nasıl etkileyebileceğine ilişkin kuramsal bilgiler ve açıklayıcı örnekleri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal Psikoloji ile Tanışma | Myers Bölüm 1 |
2) | Sosyal Dünyada Benlik Kavramı | Myers Bölüm 2 |
3) | Sosyal İnançlar ve Yargılar | Myers Bölüm 3 |
4) | Davranış Ve Tutumlar | Myers Bölüm 4 |
5) | Genler, Kültür, Toplumsal Cinsiyet | Myers Bölüm 5 |
6) | Uyma ve İtaat | Myers Bölüm 6 |
7) | İkna | Myers Bölüm 7 |
8) | Grup Etkisi | Myers Bölüm 8 |
9) | Önyargı | Myers Bölüm 9 |
10) | Saldırganlık | Myers Bölüm 10 |
11) | Çekim ve Yakınlık | Myers Bölüm 11 |
12) | Çatışma ve Uzlaşma | Myers Bölüm 12 |
13) | Klinikte Sosyal Psikoloji | Myers Bölüm 13 |
14) | Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek | Myers Bölüm 14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Her dersin sonunda derste anlatılan kavramların bir özeti verilir. At the end of each lesson, a summary of the concepts covered in the lesson is given. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları David Myers - Sosyal Psikoloji 10.ed Ek Kaynaklar Çiğdem Kağıtçıbaşı - Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji Nuray Sakallı - Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler? Nuran Hortaçsu kitapları: İnsan İlişkileri, Grup İçi ve Gruplar Arası Süreçler, En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Doğan Cüceloğlu kitapları: İnsan İnsana, İnsan ve Davranışı Course Books David Myers - Sosyal Psikoloji 10.ed Additional Materials Çiğdem Kağıtçıbaşı - Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji Nuray Sakallı - Sosyal Etkiler: Kim Kimi Nasıl Etkiler? Nuran Hortaçsu kitapları: İnsan İlişkileri, Grup İçi ve Gruplar Arası Süreçler, En Güzel Psikoloji Sosyal Psikoloji Doğan Cüceloğlu kitapları: İnsan İnsana, İnsan ve Davranışı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | |
2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | |
3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | |
4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | |
5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | |
6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | |
7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | |
8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | |
9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | |
10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | |
11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | |
12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | |
13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | |
14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | |
15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | |
16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | |
17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | |
18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | |
19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 2 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 58 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 42 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 58 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Ödevler | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 5 | 20 |
Final | 7 | 37 |
Toplam İş Yükü | 180 |