UNI111 Genel Muhasebeİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI111
Ders İsmi: Genel Muhasebe
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMA NUR SARIKAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; kurumlardaki finansal işlemlerin kayıt altına alınması, raporlanması ve finansal tablolara aktarılması konularını öğrencilere aktarmaktır. Finansal tabloların hazırlanmasında envanter/duran varlık değerleme yöntemleri ve karşılıklar hesaplamalarına da yer verilecektir.
Dersin İçeriği: Temel kavramlar ve muhasebenin temelleri; muhasebe ve defter tutma uygulamaları; çift kayıt sistemi; borç ve alacak kavramları; kayıt işlemleri; defter-i kebir; mizan hazırlama; gelir tablosu ve bilanço hazırlama; yıl sonu ayarlamaları; muhasebe kaydı açma ve kapatma; temel kayıtların analizi: nakit, alacaklar, envanter ve envanter değerleme yöntemleri; mevcut finansal raporlama yöntemine ilişkin örnekler ve konular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Muhasebe temel kavramları ve muhasebe ilkelerini tanımlar ve açıklar.
2) Günlük ve dönemsel finansal işlemleri tanımlar.
3) Muhasebe ilkelerine göre karşılık hesaplamaları yapabilir ve bu hesaplamaları finansal tablolarla bağlantılandırır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Envanter/duran varlıkları muhasebe değerleme yöntemlerine karar verir ve bu hesaplamaları finansal tablolarla bağlantılandırır.
2) Temel ve yardımcı finansal tabloları oluşturur, yorumlar ve bunları da işletme içi finansal kararlar almada faydalanabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma. Ders hakkında bilgilendirme ve soru cevap, Muhasebeye Giriş
2) Tek Düzen Muhasebe Sistemi Ders Kitabı ve Ders Notları
3) Temel Finansal Tablolar: Bilanço, Gelir Tablosu, Ek Finansal Tablolar Ders Kitabı ve Ders Notları
4) Muhasebe Defterleri, Kayıt Sistemi ve Hesap Açma Ders Kitabı ve Ders Notları
5) Muhasebe Defterleri Ders Kitabı ve Ders Notları
6) Muhasebe Defterleri Ders Kitabı ve Ders Notları
7) Ara Sınav Ders Kitabı ve Ders Notları
8) Temel Muhasebe Süreci Ders Kitabı ve Ders Notları
9) Temel Muhasebe Süreci Ders Kitabı ve Ders Notları
10) Stoklar ve Maliyet Hesaplamaları Ders Kitabı ve Ders Notları
11) Dönem Sonu İşlemleri Ders Kitabı ve Ders Notları
12) Finansal Tabloların Düzenlenmesi Ders Kitabı ve Ders Notları
13) Finansal Tablolar Analizi Ders Kitabı ve Ders Notları
14) Genel Tekrar Ders Kitabı ve Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finansal Muhasebe - Fehmi Karasioğlu - Nobel Yayıncılık - 2016
Diğer Kaynaklar: Emre ERGİN, “ 21. Yüzyılda Finansal Muhasebe Teoriden Uygulamaya Genel Muhasebe”, Beta Yayınları, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. 3
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak 3
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 3
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. 4
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. 3
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 2
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 2
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. 2
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. 2
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 1
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. 1
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak 1
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132