YBS205 Dijital Dönüşümİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS205
Ders İsmi: Dijital Dönüşüm
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Sevcan PINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstri 4.0 ana bileşenlerinin ve IoTs lerin ve dijital dönüşüm süreçlerinin kurumların değer yaratma süreçlerine katkısı başta olmak üzere, sürdürülebilir Endüstri 4.0 Proje Uygulama adımlarının kavranması.
Dersin İçeriği: 1., 2. ve 3. Sanayi Devrimi, Endüstri 4.0, Nesnelerin interneti (Internet of Things_IoTs), Smart (Akıllı) teknolojiler, Bilişsel Sistemler ve Robotik, Kurumsal Veri Yönetimi, Üretimin interneti (Internet of Production_IOP), Endüstri 4.0 Teknolojiler ve Uygulama Alanları ve Endüstri 4.0 Proje Uygulama Adımları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kurumlarda Dijital dönüşümün sürekliliği, gerekliliği ve teknolojik alt yapı konularını kavrama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dijital dönüşümün değer yaratma açısından değerlendirilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni teknolojilerin gelişimi ve teknoloji trendlerin yorumlanması
2) Dünyada ve Türkiyedeki Dijital dönüşüm trendlerine hakimiyet
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve içerik paylaşımı 1., 2. ve 3. SANAYİ DEVRİMİ Stearns, P. N. (2020). The industrial revolution in world history. Routledge Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi.
2) 1., 2. ve 3. SANAYİ DEVRİMİ, Fordizm vs Post Fordizm Stearns, P. N. (2020). The industrial revolution in world history. Routledge Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi.
3) Endüstri 4.0, Ana Bileşenler, Dijital İkiz (ödev konuları) Bernardo Nicoletti, 2021, Insurance 4.0, Benefits and Challenges of Digital Transformation. Springer
4) Dijital Dönüşüm, Dijital Bilgi - Modern Teknolojinin "Genetik Kodu”, Dijitalizasyon –Uygulama Alanları Neugebauer, R. (Ed.). (2019). Digital transformation. Springer Berlin Heidelberg.
5) Nesnelerin İnterneti (IoTs) Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: managing the digital transformation. Springer.
6) Nesnelerin İnterneti (IoTs) Akıllı tarım, akıllı sağlık, akıllı ev vb. (ödev konuları) Nesnelerin İnterneti (IoTs) Akıllı tarım, akıllı sağlık, akıllı ev vb. (ödev konuları)
7) Genel değerlendirme
8) Bilişsel Sistemler ve Robotik Reimund Neugebauer - Digital Transformation-Springer Berlin Heidelberg_ Springer Vieweg (2019)
9) Kurumsal Veri Yönetimi, Internet of Production (IOP) Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru,
10) Hizmet Sektöründe Endüstri 4.0 Uygulamaları, Endüstri 4.0 Teknolojiler ve Uygulama Alanları ve Endüstri 4.0 Proje Uygulama Adımları, Endüstri 4.0 Olgunluk Seviyesi Ölçümü Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru,
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları
14) Öğrenci Sunumları ve genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Stearns, P. N. (2020). The Industrial Revolution in World History. Routledge. (Eng.)

Reimund Neugebauer - Digital Transformation-Springer Berlin Heidelberg_ Springer Vieweg (2019) (Eng.)

Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru,
Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi.(Tr)

Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: Managing the Digital Transformation. Springer. (Eng.)

+ Sektörel raporlar ve güncel yaklaşımların değerlendirilmesi (Best practices)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. 4
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak 3
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 4
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. 2
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. 4
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 4
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 2
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. 3
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. 2
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 1
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. 3
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak 3
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 135