| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | YBS205 | ||||||||
| Ders İsmi: | Dijital Dönüşüm | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Sevcan PINAR |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Endüstri 4.0 ana bileşenlerinin ve IoTs lerin ve dijital dönüşüm süreçlerinin kurumların değer yaratma süreçlerine katkısı başta olmak üzere, sürdürülebilir Endüstri 4.0 Proje Uygulama adımlarının kavranması. |
| Dersin İçeriği: | 1., 2. ve 3. Sanayi Devrimi, Endüstri 4.0, Nesnelerin interneti (Internet of Things_IoTs), Smart (Akıllı) teknolojiler, Bilişsel Sistemler ve Robotik, Kurumsal Veri Yönetimi, Üretimin interneti (Internet of Production_IOP), Endüstri 4.0 Teknolojiler ve Uygulama Alanları ve Endüstri 4.0 Proje Uygulama Adımları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Ders tanıtımı ve içerik paylaşımı 1., 2. ve 3. SANAYİ DEVRİMİ | Stearns, P. N. (2020). The industrial revolution in world history. Routledge Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi. |
| 2) | 1., 2. ve 3. SANAYİ DEVRİMİ, Fordizm vs Post Fordizm | Stearns, P. N. (2020). The industrial revolution in world history. Routledge Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi. |
| 3) | Endüstri 4.0, Ana Bileşenler, Dijital İkiz (ödev konuları) | Bernardo Nicoletti, 2021, Insurance 4.0, Benefits and Challenges of Digital Transformation. Springer |
| 4) | Dijital Dönüşüm, Dijital Bilgi - Modern Teknolojinin "Genetik Kodu”, Dijitalizasyon –Uygulama Alanları | Neugebauer, R. (Ed.). (2019). Digital transformation. Springer Berlin Heidelberg. |
| 5) | Nesnelerin İnterneti (IoTs) | Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: managing the digital transformation. Springer. |
| 6) | Nesnelerin İnterneti (IoTs) Akıllı tarım, akıllı sağlık, akıllı ev vb. (ödev konuları) | Nesnelerin İnterneti (IoTs) Akıllı tarım, akıllı sağlık, akıllı ev vb. (ödev konuları) |
| 7) | Genel değerlendirme | |
| 8) | Bilişsel Sistemler ve Robotik | Reimund Neugebauer - Digital Transformation-Springer Berlin Heidelberg_ Springer Vieweg (2019) |
| 9) | Kurumsal Veri Yönetimi, Internet of Production (IOP) | Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, |
| 10) | Hizmet Sektöründe Endüstri 4.0 Uygulamaları, Endüstri 4.0 Teknolojiler ve Uygulama Alanları ve Endüstri 4.0 Proje Uygulama Adımları, Endüstri 4.0 Olgunluk Seviyesi Ölçümü | Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, |
| 11) | Öğrenci Sunumları | |
| 12) | Öğrenci Sunumları | |
| 13) | Öğrenci Sunumları | |
| 14) | Öğrenci Sunumları ve genel değerlendirme |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: | Stearns, P. N. (2020). The Industrial Revolution in World History. Routledge. (Eng.) Reimund Neugebauer - Digital Transformation-Springer Berlin Heidelberg_ Springer Vieweg (2019) (Eng.) Ahat K. & Gezer M., 2021, Beşinci Sanayi Devrimine Doğru, Endüstri 4.0 Bakış Açısı ile Dijital Dönüşüm, Atlas Akademi.(Tr) Ustundag, A., & Cevikcan, E. (2017). Industry 4.0: Managing the Digital Transformation. Springer. (Eng.) + Sektörel raporlar ve güncel yaklaşımların değerlendirilmesi (Best practices) |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
| 2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
| 3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
| 4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
| 5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
| 6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
| 7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
| 8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
| 9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
| 10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
| 11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
| 12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
| 13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
| 14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | 4 |
| 2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | 3 |
| 3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 4 |
| 4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | 2 |
| 5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | 4 |
| 6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 4 |
| 7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | 2 |
| 8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | 3 |
| 9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | 2 |
| 10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | 2 |
| 11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | 1 |
| 12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | 3 |
| 13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | 3 |
| 14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak | 3 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||