FRA301 Fransızca Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FRA301
Ders İsmi: Fransızca I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BORAY SOYDAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını
sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir.
2) Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir.
3) Basit ifadelerle hobiler ve ilgi alanlarından bahsedebilir.
4) Tarih ve saat bilgileri verme; afişlere bakarak bir gösteri ya da filmin yeri, başlama zamanı gibi günlük yaşama ilişkin konuları yazılı ve sözlü ifade etmeye yönelik beceriler edinir.
5) Dinleme , anlama, konuşma ve yazma becerilerini geliştirir.
6) Dili kullanma ile ilgili özgüven elde eder ve kendini ifade edebilir, iletişim kurabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ünite I: Premiers Contacts Ders I: Je m'appelle Elise. Et vous? * fransızca, fransa ve fransa hakkında genel bilgiler. * selamlama, kendini tanıtma, teşekkür * cümle içinde sözcüklerin sıralanışı * être, s'appeler (je / vou * c'est + nom de personne /pronom tonique * milliyet bildiren sıfatlar
2) Ünite I: Premiers Contacts Ders I: Je m'appelle Elise. Et vous? * c'est + nom de personne /pronom tonique * milliyet bildiren sıfatlar 1
3) Ünite I: Premiers Contacts Ders 2: Vous dansez? D'accord * kimlik bilgilerini sorma * kendi hakkında bilgi verm * özür dileme
4) Ünite I: Premiers Contacts Ders 2: Vous dansez? D'accord * vous (sen-siz) * masculin / féminin 1 * milliyet bildiren sıfatlar 2
5) Ünite I: Premiers Contacts Ders 3: Monica, Yukiko et compagnie * birisi hakkında bilgi vermek 1 * sevdiği şeyleri söylemek * il / elle *article défini * masculin / féminin 2
6) Ünite I: Premiers Contacts Ders 3: Monica, Yukiko et compagnie * il y a... * kişileri tanımlamak için gerekli sıfatlar 1 * zevkler, tercihler 1
7) Genel Tekrar - ARA SINAV
8) Ünite I: Premiers Contacts Ders 4:Les voisins de Sophie * birisi hakkında bilgi vermek 2 * tu / vous; ils / elles * masculin / féminin 3
9) Ünite I: Premiers Contacts Ders 4:Les voisins de Sophie * isim, sıfat ve fiillerde çoğul *c'est un ... / il est * Kişileri tanımlamak için gerekli sıfatlar 2
10) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 5: tu vas au Luxembourg? * gelinen / gidilen yerden bahsetmek * aller, venir fiilleri
11) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 5: tu vas au Luxembourg? * à - de préposition ları * iş ve hobiler * où.... ? / soru
12) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 6: Nous venons pour l'inscription * adını hecelemek / kodlamak * sayılar (60'a kadar) * mekanla ilgili soru sormak
13) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 6: Nous venons pour l'inscription * tarih ve saat * Zamanla ilgili bilgi sormak * haftanın günleri
14) Genel tekrar – FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys
Grammaire 450 nouveaux exercices- Niveau débutant/E. Sirejols, D. Renaud/ Clé International
Vocabulaire Progressif du français Niveau débutant/Anne Goliot-Lété, Claire Miquel Clé International

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 1
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 3
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 1
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 1
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 1
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 1
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 1
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 1
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 1
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 1
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 1
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 1
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 15
Sunum / Seminer 4 12
Proje 2 4
Ödevler 4 8
Küçük Sınavlar 7 21
Ara Juri 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120