FRA302 Fransızca IIİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FRA302
Ders İsmi: Fransızca II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Elif Nur KARAMUK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin taşıma araçları, yol tarifi, alışveriş konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Basit ifadelerle gelecekle ilgili projelerden bahsedebilir
2) Basit ifadelerle yaşanılan yer ve çevreyi tanımlayabilir.
3) Nesnelerin yer ve konumlarıyla ilgili bilgiler verebilir.
4) Bilinen durumlarda kısa, basit yönergeleri (talimatları) anlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bir yeri sorabilir ve bir yeri tarif edebilir.
2) Restorana gidip menü hakkında bilgi sahibi olmak, yemek ısmarlama konularına hakimdir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Tekrar
2) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 7:À vélo, en train, en avion * Taşıma araçları Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
3) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 7:À vélo, en train, en avion * önermek, kabul etmek, reddetmek Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
4) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 8: Pardon monsieur, le BHV s'il vous plaît * yol sormak * konum belirleme Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
5) Ünite II: Se situer dans l'espace Ders 8: Pardon monsieur, le BHV s'il vous plaît * pouvoir * fiillerde olumsuzluk * fiil + mastar Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
6) Unité III: Poser des questions Leçon 9: Au marché * alış- veriş yapmak , fiyat sormak * vouloir / c'est ..... * article partitif 1 * pas de1 Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
7) Genel Tekrar - ARA SINAV
8) Unité III: Poser des questions Leçon 9: Au marché * sebze- meyve adları * fiyat ve miktar * 100'e kadar sayılar Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
9) Unité III: Poser des questions Leçon 10: On déjeune ici? * restorana gitme, menüyü anlama, ısmarlama * "on" (nous) zamiri * article partitif 2 Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
10) Unité III: Poser des questions Leçon 10: On déjeune ici? * comme + isim * mutfak ve restoran terminolojisi * zevkler ve tatlar Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
11) Unité III: Poser des questions Leçon 11: On va chez ma copine? * bir şey önermek * birisi hakkında bilgi sormak ve bilgi vermek * les adjectifs possessifs * qu'est-ce que c'est? / qui est-ce? Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
12) Unité III: Poser des questions Leçon 11: On va chez ma copine? * pronoms COD 1 / y (yer bildiren) * aile 1 * tasfir için gerekli sıfatlar 2 Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
13) Unité III: Poser des questions Leçon 12: Chez Susana * eve davet edilme * bir evi ziyaret etmek Ders kitabı, Alıştırma kitabı, Çalışma kağıdı
14) Genel tekrar – FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys
Grammaire 450 nouveaux exercices- Niveau débutant/E. Sirejols, D. Renaud/ Clé International
Vocabulaire Progressif du français Niveau débutant/Anne Goliot-Lété, Claire Miquel Clé International

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

6

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 1
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 1
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 1
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 5
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 4
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 3
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 2
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 1
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 5
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 2
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 2
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 2
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 1
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 1
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 1
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 4 3 12
Proje 2 2 4
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 7 3 21
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120