HMS308 Yeni Doğan Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS308
Ders İsmi: Yeni Doğan Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlıklı ve riskli yenidoğanı tanımlayabilme, doğumda ve doğum sonu dönemde yenidoğan ve ailesine bakım verebilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Yenidoğana ile ilgili terminoloji, yenidoğanların sınıflandırılması, sağlıklı yenidoğanın değerlendirilmesi, doğum odasında bakım anne bebek etkileşiminin sağlanması ve annenin eğitilmesini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıklı yenidoğanı tanımlayabilmeli.
2) Riskli yenidoğanları sıralayabilmeli.
3) Yeni doğanı doğum odasında değerlendirebilmeli, muayene edebilmeli.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yeni doğana doğum odasında ve anne yanında odasında bakım verebilmeli.
2) Gerektiğinde transport ilkelerini uygulayabilmeli.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenidoğan tanımı ve sınıflandırılması Ders Notu
2) Yenidoğanlar ile ilgili terminoloji ve kavramlar Ders Notu
3) Sağlıklı yenidoğanın özellikleri ve değerlendirilmesi Ders Notu
4) Riskli yenidoğanların özellikleri ve değerlendirilmesi Ders Notu
5) Doğum odasında bakım ve ebenin rolleri Ders Notu
6) Anne bebek etkileşiminin önemi ve ebenin rolü Ders Notu
7) Anne sütünün özellikleri ve yenidoğanın beslenmesi Ders Notu
7) Anne sütünün özellikleri ve yenidoğanın beslenmesi Ders Notu
8) Ara Sınav -
9) Doğum sonu dönem özellikleri ve bakım ilkeleri Ders Notu
9) Doğum sonu dönem özellikleri ve bakım ilkeleri Ders Notu
10) Yenidoğanlarda ağrı ve ağrı yönetimi Ders Notu
11) Yenidoğanlarda gelişimsel bakım yaklaşımı Ders Notu
12) Neonatal tarama programı ve ebenin rolü Ders Notu
13) Neonatal transport ve hemşirenin rolü Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Akyüz A. Yenidoğan.Kadın Sağlığı. Ed. Şirin A., Kavlak O., Bedray Basın Yayın, İstanbul,2008.
Diğer Kaynaklar: 1.Akyüz A. Yenidoğan.Kadın Sağlığı. Ed. Şirin A., Kavlak O., Bedray Basın Yayın, İstanbul,2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 1
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 1
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 1
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 1
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 1
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 4
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 2
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 1
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 2
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100