Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS314 | ||||||||
Ders İsmi: | Büyüme ve Gelişme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuklarda büyüme ve gelişim durumlarını tanımlama ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Çocuklarda büyümenin değerlendirilmesinde kullanılan antropometrik ölçümler, büyümenin izlenmesi, normal büyüme, malnütrisyon ve tedavisi, Türkiye’de beş yaş altı çocuklarda beslenme durumu, gelişim basamakları ve gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testleri içeren konular teorik ve pratik olarak işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Büyüme ve gelişmenin tanımı ve kavramları-Dünyada ve toplumumuzda çocuk kavramı | Ders Notları |
2) | Dünyada ve toplumumuzda çocukların sağlık düzeylerinin değerlendirilmesi-Çocuk sağlığını etkileyen faktörler | Ders Notları |
3) | Dünyada ve ülkemizde çocuğa yönelik hizmetler | Ders Notları |
4) | Büyüme ve gelişmede temel ilkeler-Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler | Ders Notları |
5) | Antropometrik ölçümlerin alınması, değerlendirilmesi | Ders Notları |
6) | Gelişim kuramları (Freud, Erikson) | Ders Notları |
7) | Gelişim kuramları (Piaget, Kohlberg) | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Bebeklik dönemi (0-1 yaş) | Ders Notları |
10) | Erken çocukluk dönemi (1-6 yaş) A.Oyun çocuğu (1-3 yaş) | Ders Notları |
11) | Erken çocukluk dönemi (1-6 yaş) B.Okul öncesi çocuk (3-6 yaş) | Ders Notları |
12) | Okul çocuğu dönemi(6-12 yaş) | Ders Notları |
13) | Adölesan /Ergenlik dönemi(12-18 yaş) | Ders Notları |
14) | Erken çocukluk döneminde sağlık ve sağlığı geliştirme-Çocuk ihmali ve istismarı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Kavaklı A.(1992), Çocukluk yaşlarında büyüme ve gelişme, 1.Baskı, İstanbul. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos, 7. Edition. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kavaklı A.(1992), Çocukluk yaşlarında büyüme ve gelişme, 1.Baskı, İstanbul. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos, 7. Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 1 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 1 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 1 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 1 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 1 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 1 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 3 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 4 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 4 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |