HMS314 Büyüme ve Gelişmeİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS314
Ders İsmi: Büyüme ve Gelişme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuklarda büyüme ve gelişim durumlarını tanımlama ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Çocuklarda büyümenin değerlendirilmesinde kullanılan antropometrik ölçümler, büyümenin izlenmesi, normal büyüme, malnütrisyon ve tedavisi, Türkiye’de beş yaş altı çocuklarda beslenme durumu, gelişim basamakları ve gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testleri içeren konular teorik ve pratik olarak işlenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Büyüme ve gelişme bozukluklarını tanıyabilme ve erken teşhis edebilme.
2) Büyüme-gelişme ile ilgili kuram ve kavramları bilme.
3) Gelişim kuramlarını söyleyebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Büyüme ve gelişimi izleyebilme, değerlendirebilme ve ailelere uygun destek programları verebilme.
2) Büyüme ve gelişmeye ilişkin sorunlarda hemşirelik yaklaşımlarını bilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Büyüme ve gelişmenin tanımı ve kavramları-Dünyada ve toplumumuzda çocuk kavramı Ders Notları
2) Dünyada ve toplumumuzda çocukların sağlık düzeylerinin değerlendirilmesi-Çocuk sağlığını etkileyen faktörler Ders Notları
3) Dünyada ve ülkemizde çocuğa yönelik hizmetler Ders Notları
4) Büyüme ve gelişmede temel ilkeler-Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler Ders Notları
5) Antropometrik ölçümlerin alınması, değerlendirilmesi Ders Notları
6) Gelişim kuramları (Freud, Erikson) Ders Notları
7) Gelişim kuramları (Piaget, Kohlberg) Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Bebeklik dönemi (0-1 yaş) Ders Notları
10) Erken çocukluk dönemi (1-6 yaş) A.Oyun çocuğu (1-3 yaş) Ders Notları
11) Erken çocukluk dönemi (1-6 yaş) B.Okul öncesi çocuk (3-6 yaş) Ders Notları
12) Okul çocuğu dönemi(6-12 yaş) Ders Notları
13) Adölesan /Ergenlik dönemi(12-18 yaş) Ders Notları
14) Erken çocukluk döneminde sağlık ve sağlığı geliştirme-Çocuk ihmali ve istismarı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Kavaklı A.(1992), Çocukluk yaşlarında büyüme ve gelişme, 1.Baskı, İstanbul.
2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos, 7. Edition.
Diğer Kaynaklar: 1. Kavaklı A.(1992), Çocukluk yaşlarında büyüme ve gelişme, 1.Baskı, İstanbul.
2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos, 7. Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 1
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 1
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 1
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 1
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 1
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 3
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 4
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 4
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 3
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100