HMS403 Hemşirelikte Yönetimİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS403
Ders İsmi: Hemşirelikte Yönetim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim ve hemşirelik hizmetleri temel kavramlarını ve ilkelerini, ülkemiz sağlık hizmetleri yönetiminim gereksinimlerini tanımlayabilen ve değerlendirebilen, yönetim süreçlerini bilen ve uygulayabilen, hemşirelik yönetiminde çağdaş yaklaşımları bilen ve uygulayabilen, hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeleri bilen ve değişikleri takip eden, hemşirelik hizmetlerinde bilgi, beceri, tutumlara sahip lider hemşireler olma becerisini kazanmak.
Dersin İçeriği: Hemşirelik mesleğinin sorumlulukları, hemşirelik hizmetleri yönetiminin felsefesi, hemşirelik hizmetleri ile ilgili mevzuat, görev analizi, görev tanımı, personel sayısının hesaplanması, personelin işe alınması, personelin denetlenmesi, personelin değerlendirilmesi, personelin motivasyonu, personelin doyumu, sorun çözme ve karar verme, değişme olgusu, toplantı, raporlar, ekip çalışması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yönetim ve hemşirelik yönetimine ilişkin temel kavramları bilebilme.
2) Organizasyon teorilerini öğrenebilmeli.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hemşirelik hizmetleri yönetimini, yönetim bilimi ilke ve kuramlarına göre yorumlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yönetici hemşirenin rol ve işlevlerini kavrayabilme.
2) Ülkemizde hemşirelik hizmetleri yönetiminde görülen sorunların çözümünde kendilerine düşen rolleri ve sorumlulukları kavrayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetimle İlgili Kavramlar Ders Notları
2) Yönetim Süreci- Planlama Evresi Ders Notları
3) Yönetim Süreci- Örgütleme Evresi, Yöneltme/Yürütme Evresi Ders Notları
4) Yönetim Süreci-Koordinasyon/Eşgüdüm Evresi, Denetleme Evresi Ders Notları
5) Organizasyon Teorileri-Klasik Organizasyon Teorisi Ders Notları
6) Organizasyon Teorileri-Neoklasik Organizasyon Teorisi Ders Notları
7) Organizasyon Teorileri-Modern ve Postmodern Organizasyon Teorisi-Örgüt İlkeleri Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Değişim Yönetimi-Çatışma Yönetimi Ders Notları
10) Kalite Yönetimi Ders Notları
11) Hemşirelikte İnsan Gücü Planlama Ders Notları
12) Hemşirelik Bakım Sunum Modelleri Ders Notları
13) Hemşirelikte Güç Kaynakları- Liderlik Ders Notları
14) Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Baykal Ü, Türkmen E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul. Koçel T. (2015).
2.İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı. Beta Basım A.Ş. İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1.Baykal Ü, Türkmen E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul. Koçel T. (2015).
2.İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı. Beta Basım A.Ş. İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 5
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 4
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 5
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 2
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 5
6) Takım çalışmasını benimser. 5
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 4
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 4
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 5
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 5
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 4
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 5
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 126
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 240