Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS403 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Yönetim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yönetim ve hemşirelik hizmetleri temel kavramlarını ve ilkelerini, ülkemiz sağlık hizmetleri yönetiminim gereksinimlerini tanımlayabilen ve değerlendirebilen, yönetim süreçlerini bilen ve uygulayabilen, hemşirelik yönetiminde çağdaş yaklaşımları bilen ve uygulayabilen, hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeleri bilen ve değişikleri takip eden, hemşirelik hizmetlerinde bilgi, beceri, tutumlara sahip lider hemşireler olma becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Hemşirelik mesleğinin sorumlulukları, hemşirelik hizmetleri yönetiminin felsefesi, hemşirelik hizmetleri ile ilgili mevzuat, görev analizi, görev tanımı, personel sayısının hesaplanması, personelin işe alınması, personelin denetlenmesi, personelin değerlendirilmesi, personelin motivasyonu, personelin doyumu, sorun çözme ve karar verme, değişme olgusu, toplantı, raporlar, ekip çalışması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetimle İlgili Kavramlar | Ders Notları |
2) | Yönetim Süreci- Planlama Evresi | Ders Notları |
3) | Yönetim Süreci- Örgütleme Evresi, Yöneltme/Yürütme Evresi | Ders Notları |
4) | Yönetim Süreci-Koordinasyon/Eşgüdüm Evresi, Denetleme Evresi | Ders Notları |
5) | Organizasyon Teorileri-Klasik Organizasyon Teorisi | Ders Notları |
6) | Organizasyon Teorileri-Neoklasik Organizasyon Teorisi | Ders Notları |
7) | Organizasyon Teorileri-Modern ve Postmodern Organizasyon Teorisi-Örgüt İlkeleri | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Değişim Yönetimi-Çatışma Yönetimi | Ders Notları |
10) | Kalite Yönetimi | Ders Notları |
11) | Hemşirelikte İnsan Gücü Planlama | Ders Notları |
12) | Hemşirelik Bakım Sunum Modelleri | Ders Notları |
13) | Hemşirelikte Güç Kaynakları- Liderlik | Ders Notları |
14) | Hemşirelikle İlgili Yasal Düzenlemeler | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Baykal Ü, Türkmen E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul. Koçel T. (2015). 2.İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı. Beta Basım A.Ş. İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Baykal Ü, Türkmen E. (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul. Koçel T. (2015). 2.İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı. Beta Basım A.Ş. İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 5 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 4 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 5 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 2 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 5 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 5 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 4 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 5 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 5 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 4 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 5 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 240 |