Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS201 | ||||||||
Ders İsmi: | Dahili Hastalıklar Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusunda; koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri sağlık hizmetleri anlayışı doğrultusunda, klinik uygulama alanına aktarabilmeye, nitelikli hemşirelik bakımı verebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Koruyucu sağlık hizmetleri ve hemşirenin rolü, bütüncül bakım, hemşirelik süreci, yatağa bağımlı hasta bakımı, Sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, asit-baz dengesi ve dengesizlikleri, Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Şok ve Hemşirelik Bakımı, Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Kanser ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kardiyo-Vasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Eklem Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı’dır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Koruyucu sağlık hizmetleri ve hemşirenin rolü, bütüncül bakım, hemşirelik süreci, yatağa bağımlı hasta bakımı | Ders Notu |
2) | Sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, asit-baz dengesi ve dengesizlikleri | Ders Notu |
3) | Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Şok ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
4) | Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
5) | Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
6) | Kanser ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
7) | Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
8) | Ara sınav | - |
9) | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
10) | Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
11) | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
12) | Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Deri Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
13) | Eklem ve Bağ Dokusu Hastalıkları, Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi. 2. Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi. 2. Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 2 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 5 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 5 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 3 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 2 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 5 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 5 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 5 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 4 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 5 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 84 |
Uygulama | 14 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 168 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 478 |