HMS201 Dahili Hastalıklar Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS201
Ders İsmi: Dahili Hastalıklar Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 16 14 16
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç hastalıkları hemşireliği ve hasta bakımı konusunda; koruyucu ve tedavi etmeye yönelik teorik bilgi ve yöntemleri sağlık hizmetleri anlayışı doğrultusunda, klinik uygulama alanına aktarabilmeye, nitelikli hemşirelik bakımı verebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Koruyucu sağlık hizmetleri ve hemşirenin rolü, bütüncül bakım, hemşirelik süreci, yatağa bağımlı hasta bakımı, Sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, asit-baz dengesi ve dengesizlikleri, Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Şok ve Hemşirelik Bakımı, Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Kanser ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kardiyo-Vasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Eklem Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı’dır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hastalıklarla ilgili olarak risk faktörlerini ve risk gruplarını tanıyıp, sorunları belirleyebilme yeteneği kazanması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Terapötik iletişim becerilerini kullanabilme yeteneğini geliştirmesi
Öğrenme Yetkinliği
1) Araştırma, inceleme ve kendini geliştirme yeteneği kazanması
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sistemlere ilişkin sağlık sorunları olan bireylere özgü hemşirelik bakımı verebilme ve sistemler arası bağlantı kurabilme
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve hastalık durumunda bütüncül hemşirelik bakımı uygulama becerisi kazanması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu derste kazandığı teorik bilgilerle diğer derslerde kazanmış olduğu bilgileri sentez edebilmesi ve bakıma aktarabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Koruyucu sağlık hizmetleri ve hemşirenin rolü, bütüncül bakım, hemşirelik süreci, yatağa bağımlı hasta bakımı Ders Notu
2) Sıvı-elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, asit-baz dengesi ve dengesizlikleri Ders Notu
3) Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı, Şok ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
4) Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
5) Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
6) Kanser ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
7) Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
8) Ara sınav -
9) Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
10) Üriner Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
11) Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
12) Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Deri Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
13) Eklem ve Bağ Dokusu Hastalıkları, Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi.
2. Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.
Diğer Kaynaklar: 1.Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi.
2. Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 2
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 5
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 5
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 3
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 2
6) Takım çalışmasını benimser. 5
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 5
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 5
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 4
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 5
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 84
Uygulama 14 224
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 168
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 478