Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS208 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşam hakkı ve sağlık hakkı temelinde sağlık hukuku ile ilgili genel bir anlayış kazandırılması, uluslararası ve ulusal mevzuat ve uygulama çerçevesinde hasta haklarının ihlaline bağlı mesleki kötü uygulama halinde hukuksal sorumluluğun irdelenmektir. |
Dersin İçeriği: | Sağlık hukuku ile ilgili kavramlar, Sağlık Hakkı ve uygulaması, Hasta hakları ile ilgili mevzuat ve devletin görevleri, hasta hakları ihlaline bağlı hukuki sorumluluk, tıbbı kötü uygulamada ceza sorumluluğu konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşam hakkı temelinde sağlık hakkı, tıbbi müdahale ve diğer sağlık hukuku ile ilgili kavram ve terimler | Ders Notu |
2) | Uluslararası Hukukta sağlık hakkı ve hasta hakları | Ders Notu |
3) | Türk Anayasasında Sosyal ve Ekonomik Haklar kapsamında Sağlık Hakkı ve uygulaması | Ders Notu |
4) | Hasta hakları ile ilgili mevzuat ve Devletin görevleri | Ders Notu |
5) | Genel olarak hasta hakları ihlaline bağlı hukuki sorumluluk | Ders Notu |
6) | Borçlar Hukukunda sağlık hizmetleri ile ilgili sözleşmenin niteliği ve hukuksal sonuçları | Ders Notu |
7) | Borçlar Hukukunda sağlık hizmetleri ile ilgili sözleşmenin niteliği ve hukuksal sonuçları | Ders Notu |
8) | Ara sınav | - |
9) | Uygulamada kötü tıbbi uygulamaya bağlı tazminat sorumluluğu | Ders Notu |
10) | Uygulama idarenin hukuksal sorumluluğu | Ders Notu |
11) | Tıbbi kötü uygulamada ceza sorumluluğu | Ders Notu |
12) | Sağlık hakkı ile ilgili Anayasa Mahkemesi ve uluslararası mahkeme kararları | Ders Notu |
13) | Sağlık hakkı ile ilgili Anayasa Mahkemesi ve uluslararası mahkeme kararları | Ders Notu |
14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | 1.Tüzel, H. (2019). Sağlık Hukuku. Nobel Yayıncılık 2. Özdemir, M. (2020). Hukuk ve Sağlık: Sağlık Hukuku ve Uygulamaları. Epsilon Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 1 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 1 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 1 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 1 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 1 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 1 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 1 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 2 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |