| Hemşirelik | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | HMS209 | ||||||||
| Ders İsmi: | Diyaliz Hemşireliği | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Diyaliz hemşireliği ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği: | Diyaliz hemşireliğinde; diyalizin yönetimi, birey ve ailesinin eğitimi ile ilgili gereksinim duyulan konuları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Üriner Sistem Anatomi ve Fizyolojisi, Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Bakımı | Ders Notu |
| 2) | Diyaliz İle İlgili Genel Bilgiler, Diyalizin Tanımı ve Fizyolojik Prensipleri, Diyaliz Çeşitleri | Ders Notu |
| 3) | Hemodiyaliz İçin Gerekli Araç-Gereçler | Ders Notu |
| 4) | Hemodiyalizde Damara Ulaşım | Ders Notu |
| 5) | Hemodiyalizde Heparinizasyon | Ders Notu |
| 6) | Hemodiyalizin Akut Komplikasyonları | Ders Notu |
| 7) | Hemodiyalizin Kronik Komplikasyonları | Ders Notu |
| 8) | Ara sınav | - |
| 9) | Hemodiyaliz Hastalarında Enfeksiyon Riski | Ders Notu |
| 10) | Diyaliz Hastalarında Sıvı Kontrolü | Ders Notu |
| 11) | Diyaliz Hastalarında Beslenme | Ders Notu |
| 12) | Diyaliz Hastalarında Psikososyal Sorunlar | Ders Notu |
| 13) | Periton Diyalizi ve Karşılaşılan Sorunlar, Özel Durumlarda Diyaliz (Gebelerde, Crush Sendromu, İntoksikasyonlar) | Ders Notu |
| 14) | Genel Tekrar | Ders Notu |
| Ders Notları / Kitaplar: | 1. Akoğlu E. Hemodiyaliz Hemşireliği El Kitabı. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2000. |
| Diğer Kaynaklar: | 1. Akoğlu E. Hemodiyaliz Hemşireliği El Kitabı. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2000. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
| 2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
| 3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
| 4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
| 5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
| 6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
| 7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
| 8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
| 9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
| 10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
| 11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
| 12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
| 13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
| 14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
| 2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 3 |
| 3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 |
| 4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 3 |
| 5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |
| 6) | Takım çalışmasını benimser. | 5 |
| 7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 1 |
| 8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 5 |
| 9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 2 |
| 10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
| 11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 2 |
| 12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 1 |
| 13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
| 14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Soru cevap/ Tartışma | |
| Örnek olay çalışması |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
| Ara Sınavlar | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 100 | |