Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS212 | ||||||||
Ders İsmi: | Onkoloji Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kanser tanısı alan birey ve ailesinin yaşam kalitelerini yükseltmede veri toplama, tanılama, planlama, uygulama ve değerlendirmeyi içeren hemşirelik sürecini uygulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Onkoloji hemşireliğinde temel kavramlar, onkoloji hemşiresinin rol ve sorumlulukları, kanserin etyolojisi ve epidemiyolojisi, kanser hastasının tanılanması, farklı tedavi yöntemlerinin kullanımı ve yan etkilerinin yönetiminde etkili hemşirelik girişimleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazanılmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanser tarihi ve epidemiyolojisi | Ders Notu |
2) | Karsinogenezis, Deri, baş-boyun ve meme kanseri, | Ders Notu |
3) | Gastrointestinal sistem ve üro-genital sistem kanserleri | Ders Notu |
4) | Akciğer kanseri | Ders Notu |
5) | Hematopoietik sistem kanserleri | Ders Notu |
6) | Kanser tedavisi ve hemşirelik bakımı | Ders Notu |
7) | Semptom kontrolü (bulantı-kusma, stomatit, diyare, konstipasyon) | Ders Notu |
8) | Ara sınav | - |
9) | Semptom kontrolü (yorgunluk, infeksiyon, kanama, ekstravazasyon) | Ders Notu |
10) | Onkolojik aciller ve hemşirelik bakımı | Ders Notu |
11) | Onkoloji hemşireliğinde yeni gelişmeler | Ders Notu |
12) | Onkoloji hastasının evde bakım | Ders Notu |
13) | Vaka Sunumu | Ders Notu |
14) | Vaka Sunumu | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Can, G. (Ed.) (2010). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Sti, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Can, G. (Ed.) (2010). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Sti, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 1 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 3 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 3 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 3 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 3 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 4 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 1 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 4 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 4 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |