HMS212 Onkoloji Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS212
Ders İsmi: Onkoloji Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kanser tanısı alan birey ve ailesinin yaşam kalitelerini yükseltmede veri toplama, tanılama, planlama, uygulama ve değerlendirmeyi içeren hemşirelik sürecini uygulamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Onkoloji hemşireliğinde temel kavramlar, onkoloji hemşiresinin rol ve sorumlulukları, kanserin etyolojisi ve epidemiyolojisi, kanser hastasının tanılanması, farklı tedavi yöntemlerinin kullanımı ve yan etkilerinin yönetiminde etkili hemşirelik girişimleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazanılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Onkoloji hemşireliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmeli.
2) Kanserde risk faktörlerinin, korunmanın ve erken tanının önemini kavrayabilmeli.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Onkoloji hemşireliğinde semptom kontrolünü kavrayabilmeli.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Onkoloji hemşireliğinde tüm sistemlerin sorunlara yönelik bakım uygulamalarını kavrayabilmeli.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kanser tedavi yöntemlerinde (kemoterapi, radyoterapi) hemşirenin rol ve sorumluluklarını kavrayabilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanser tarihi ve epidemiyolojisi Ders Notu
2) Karsinogenezis, Deri, baş-boyun ve meme kanseri, Ders Notu
3) Gastrointestinal sistem ve üro-genital sistem kanserleri Ders Notu
4) Akciğer kanseri Ders Notu
5) Hematopoietik sistem kanserleri Ders Notu
6) Kanser tedavisi ve hemşirelik bakımı Ders Notu
7) Semptom kontrolü (bulantı-kusma, stomatit, diyare, konstipasyon) Ders Notu
8) Ara sınav -
9) Semptom kontrolü (yorgunluk, infeksiyon, kanama, ekstravazasyon) Ders Notu
10) Onkolojik aciller ve hemşirelik bakımı Ders Notu
11) Onkoloji hemşireliğinde yeni gelişmeler Ders Notu
12) Onkoloji hastasının evde bakım Ders Notu
13) Vaka Sunumu Ders Notu
14) Vaka Sunumu Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Can, G. (Ed.) (2010). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Sti, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1.Can, G. (Ed.) (2010). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Bakım, Nobel Tıp Kitabevleri Ltd.Sti, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 1
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 3
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 3
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 3
6) Takım çalışmasını benimser. 3
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 4
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 5
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 1
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 4
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 4
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 3
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100