HMS213 Yoğun Bakım Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS213
Ders İsmi: Yoğun Bakım Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaşamı tehdit eden sağlık sorunları olan hastayı tanımlayabilen, yoğun bakımda tedavisi sürdürülen hastanın bakım, takip ve tedavisini sistematik bir şekilde ve bütüncül yaklaşımla sunan sağlık profesyoneli yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu derste; yoğun bakımın özellikleri, yoğun bakım hastasının özellikleri, yoğun bakım ve buradaki hasta ile ilgili yasal mevzuat, yoğun bakım hastasının bakımı ile ilgili konular yer alır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yoğun bakım ünitelerinde sık uygulanan ilaçları ve bu ilaçların güvenli kullanımını öğrenebilmeli.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlık bakım ekibi içinde yoğun bakım hemşiresinin iş birliği rolünü kavrayabilmeli ve bakımla ilgili hedeflere ulaşılmasında kişilerarası iletişimin önemini öğrenebilmeli.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yoğun bakım ünitelerinde bulunan araç ve gereçleri etkin kullanabilmeli; verileri değerlendirip yorumlayabilmeli.
2) Temel ve ileri yaşam desteği uygulamalarını öğrenerek, bunları hızlı ve doğru biçimde uygulayabilmeli.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yoğun bakım hemşireliği uygulamaları için gerekli güncel bilgi ve becerileri kazanarak hastanın bireysel bakımı ile ilgili hedeflere en üst düzeyde ulaşılmasını sağlayabilmeli.
2) Yoğun bakım ünitelerinde yatan hastaların monitörizasyon/izlemine ilişkin temel bilgileri öğrenebilmeli. Kritik hastaları kapsamlı olarak değerlendirip klinik belirti ve bulgularını yorumlayabilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yoğun Bakım Ünitesinin ve Ekibinin Tanıtımı Ders Notları
2) Hasta, Hekim, Hasta Yakınları ve Diğer Yoğun Bakım Personeli ile İletişim Ders Notları
3) Yoğun Bakım Hemşiresinin Görev- Etki ve Sorumlulukları Ders Notları
4) Yoğun Bakım Ünitesi ve Özellikleri Ders Notları
5) Yoğun Bakımda Hasta Hakları ve Etik Kararlar Ders Notları
6) Yoğun Bakım Ünitesinde Hasta İzlemi Ders Notları
7) Yoğun Bakım Ünitesinde Güvenli İlaç Kullanımı, Analjezi ve Sedasyon Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Yoğun Bakım Hastasında Sıvı- Elektrolit ve Asit Baz Ders Notları
10) Yoğun Bakım Hastasında Beslenmenin Yönetimi Ders Notları
11) Yoğun Bakım Ünitesinde Mekanik Ventilasyon ve Trakeostomi Uygulamaları ve Hasta Bakımı Ders Notları
12) Yoğun Bakım Ünitesine Özgü Enfeksiyonlar, Önlenmesi ve Hemşirelik Bakımı Ders Notları
13) Yoğun Bakım Ünitesinde Yatağa Bağlı Hasta Bakımı Ders Notları
14) Genel Tekrar Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi.
Diğer Kaynaklar: 1. Akdemir, N. Birol, L. (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara, Akademisyen Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 4
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 4
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 4
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 4
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 3
6) Takım çalışmasını benimser. 3
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 3
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 4
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 4
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 3
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100