Dersin Amacı: |
Öğrencinin edindiği temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları hasta /sağlıklı çocuğa ve ailesine uygulayabilecek beceriye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Pediatri ve pediatri hemşireliğinin tanımı-gelişimi, dünyada ve türkiye’de çocuk sağlığının durumu, çocukların sağlık durumunu tanılama, çocukların hastaneye yatışa tepkileri ve tepkileri azaltmada hemşirenin rolü, pediatri hemşireliğinde uygulamalar, ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı, kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme ve büyüme – gelişme bozuklukları, normal ve özel bakım gerektiren yenidoğanlar ve hastalıklarında hemşirelik bakımı, çocukluk çağlarında beslenme-beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen solunum yolu hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları-hemşirelik bakımı ve aşılama programları, konjenital kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağında sık görülen kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağında sık görülen endokrin ve metabolik hastalıklar ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen kas-iskelet sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımını kapsar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma /ders tanıtımı Sağlığın Değerlendirilmesi Yaşam Bulguları Sağlığın Değerlendirilmesi Yaşam Bulguları Pediatri Hemşireliği ve Pediatri Hemşiresinin Rolleri, Aile Merkezli Bakım, Etik |
Ders Notu |
2) |
Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocuklarla iletişim/ Çocuklarda Ağrının Değerlendirilmesi |
Ders Notu |
3) |
Büyüme ve Gelişme-Çocuğun Dönem Özellikleri |
Ders Notu |
4) |
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri, Kronik Hastalığı, Yaşamı Tehdit Edici /Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk Çocuk Çevre ve Yüksek Riskli Aile Tutumları |
Ders Notu |
5) |
İlaç Uygulamaları, Çocuklarda Beslenme Sıvı Elektrolit Dengesizlikleri, Dehidratasyon İshal, Yanıklar |
Ders Notu |
6) |
Solunum Problemi Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Kardiyolojik problemi olan çocuk |
Ders Notu |
7) |
Gastrointestinal sistem problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı Kas Çocuklarda Kas iskelet sistemi problemleri ve hemşirelik bakımı |
Ders Notu |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Endokrin sistem problemi olan çocuk ve Hemşirelik Bakımı Hematolojik sistem sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Çocukluk çağı acil sorunları ve hemşirelik yaklaşımı Engelli çocuklar ve hemşirelik bakımı |
Ders Notu |
10) |
Genetik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, İmmün sistem problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları ve bakımı |
Ders Notu |
11) |
Nörolojik Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Kolajen/Bağ doku sorunu olan Hastalıklarında Hemşirelik bakımı |
Ders Notu |
12) |
Onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı |
Ders Notu |
13) |
Çocuklarda üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda uyum ve davranış sorunları ve hemşirelik yaklaşımı |
Ders Notu |
14) |
Genel Tekrar |
Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Pediatri Hemşireliği, Edit. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Boışık B., Birinci Baskı, Ankara, Akademisyen Kitapevi, Ankara, 2018. |
Diğer Kaynaklar: |
1.Pediatri Hemşireliği, Edit. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Boışık B., Birinci Baskı, Ankara, Akademisyen Kitapevi, Ankara, 2018. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. |
3 |
2) |
Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. |
2 |
3) |
Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. |
3 |
4) |
Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. |
4 |
5) |
Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. |
4 |
6) |
Takım çalışmasını benimser. |
1 |
7) |
Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
2 |
8) |
Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. |
5 |
9) |
Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. |
4 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
4 |
11) |
Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. |
3 |
12) |
Eğitim etkinliklerini yürütür. |
4 |
13) |
Bilimsel araştırmalara katılır. |
5 |
14) |
Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
4 |