HMS302 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS302
Ders İsmi: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
6 16 14 16
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin edindiği temel bilgi ve ilkeleri, çocuk sağlığı ve hastalıklarına ilişkin rol ve işlevlerle bütünleştirerek bunları hasta /sağlıklı çocuğa ve ailesine uygulayabilecek beceriye sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Pediatri ve pediatri hemşireliğinin tanımı-gelişimi, dünyada ve türkiye’de çocuk sağlığının durumu, çocukların sağlık durumunu tanılama, çocukların hastaneye yatışa tepkileri ve tepkileri azaltmada hemşirenin rolü, pediatri hemşireliğinde uygulamalar, ölümcül hastalığı olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı, kronik hastalığı olan çocuk ve ailesine hemşirelik yaklaşımı, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme ve büyüme – gelişme bozuklukları, normal ve özel bakım gerektiren yenidoğanlar ve hastalıklarında hemşirelik bakımı, çocukluk çağlarında beslenme-beslenme bozuklukları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen sindirim sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen solunum yolu hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağı enfeksiyon hastalıkları-hemşirelik bakımı ve aşılama programları, konjenital kalp hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen sinir sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağında sık görülen kan hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocukluk çağında sık görülen endokrin ve metabolik hastalıklar ve hemşirelik bakımı, çocuklarda sık görülen kas-iskelet sistemi hastalıkları ve hemşirelik bakımını kapsar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuğu aile ve çevresi ile bir bütün olarak ele alabilmeli.
2) Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini bilebilme.
3) Büyüme-gelişme kavramlarını, değerlendirmede kullanabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çocuk ve ailenin hastalığa ve hastaneye yatışa gösterdiği tepkileri bilerek farkında olabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocuk sağlığını bozan, sık karşılaşılan sorunların, hastalık ve bozuklukların erken tanı, tedavi ve bakımındaki rolünü kavrayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma /ders tanıtımı Sağlığın Değerlendirilmesi Yaşam Bulguları Sağlığın Değerlendirilmesi Yaşam Bulguları Pediatri Hemşireliği ve Pediatri Hemşiresinin Rolleri, Aile Merkezli Bakım, Etik Ders Notu
2) Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu, Çocuklarla iletişim/ Çocuklarda Ağrının Değerlendirilmesi Ders Notu
3) Büyüme ve Gelişme-Çocuğun Dönem Özellikleri Ders Notu
4) Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri, Kronik Hastalığı, Yaşamı Tehdit Edici /Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk Çocuk Çevre ve Yüksek Riskli Aile Tutumları Ders Notu
5) İlaç Uygulamaları, Çocuklarda Beslenme Sıvı Elektrolit Dengesizlikleri, Dehidratasyon İshal, Yanıklar Ders Notu
6) Solunum Problemi Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Kardiyolojik problemi olan çocuk Ders Notu
7) Gastrointestinal sistem problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı Kas Çocuklarda Kas iskelet sistemi problemleri ve hemşirelik bakımı Ders Notu
8) Ara Sınav -
9) Endokrin sistem problemi olan çocuk ve Hemşirelik Bakımı Hematolojik sistem sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Çocukluk çağı acil sorunları ve hemşirelik yaklaşımı Engelli çocuklar ve hemşirelik bakımı Ders Notu
10) Genetik Sorunu olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, İmmün sistem problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda enfeksiyon hastalıkları ve bakımı Ders Notu
11) Nörolojik Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Kolajen/Bağ doku sorunu olan Hastalıklarında Hemşirelik bakımı Ders Notu
12) Onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı, Kronik ve yaşamı tehdit edici hastalığı olan çocuk ve hemşirelik yaklaşımı Ders Notu
13) Çocuklarda üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, Çocuklarda uyum ve davranış sorunları ve hemşirelik yaklaşımı Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Pediatri Hemşireliği, Edit. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Boışık B., Birinci Baskı, Ankara, Akademisyen Kitapevi, Ankara, 2018.
Diğer Kaynaklar: 1.Pediatri Hemşireliği, Edit. Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Boışık B., Birinci Baskı, Ankara, Akademisyen Kitapevi, Ankara, 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 3
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 2
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 4
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 4
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 2
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 5
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 4
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 4
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 3
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 4
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 5
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 84
Uygulama 14 224
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 168
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 478