Dersin Amacı: |
Adölesan dönemde sağlığın gelistirilmesi, korunması, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; Adölesan sağlığında temel kavramlar,Adolesanda büyüme ve gelişme,Adolesanlarda zihinsel ve psikososyal gelişim,Adolesan cinselliği,Adolesanla iletisim ve aile yaklaşımı,Adölesanda sık karşılaşılan problemler,Adolesan dönemde görülen uyum, davranış, bozuklukları ve şiddet,Adölesanlarda beslenme ve yeme bozuklukları,Adolesanda madde kullanımı,Adolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri,Adolesan dönemde koruyucu hizmetler ve tarama programları,Adolesanda bağısıklama,Adolesan sağlığında araştırmalar,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Adölesan sağlığında temel kavramlar |
Ders Notu |
2) |
Adölesanda büyüme ve gelişme |
Ders Notu |
3) |
Adölesanlarda zihinsel ve psikososyal gelişim |
Ders Notu |
4) |
Adölesan cinselliği |
Ders Notu |
5) |
Adölesanla iletişim ve aile yaklaşımı |
Ders Notu |
6) |
Adölesanda sık karşılaşılan problemler |
Ders Notu |
7) |
Adölesan dönemde görülen uyum, davranış, bozuklukları ve şiddet |
Ders Notu |
8) |
Ara sınav |
- |
9) |
Adölesanlarda beslenme ve yeme bozuklukları |
Ders Notu |
10) |
Adölesanda madde kullanımı |
Ders Notu |
11) |
Adölesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri |
Ders Notu |
12) |
Adölesan dönemde koruyucu hizmetler ve tarama programları |
Ders Notu |
13) |
Adölesanda bağısıklama |
Ders Notu |
14) |
Genel Tekrar |
Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. |
1 |
2) |
Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. |
1 |
3) |
Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. |
1 |
4) |
Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. |
1 |
5) |
Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. |
1 |
6) |
Takım çalışmasını benimser. |
1 |
7) |
Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
8) |
Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. |
4 |
9) |
Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
2 |
11) |
Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. |
1 |
12) |
Eğitim etkinliklerini yürütür. |
5 |
13) |
Bilimsel araştırmalara katılır. |
2 |
14) |
Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
2 |