HMS306 Adölesan Sağlığıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS306
Ders İsmi: Adölesan Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adölesan dönemde sağlığın gelistirilmesi, korunması, sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Adölesan sağlığında temel kavramlar,Adolesanda büyüme ve gelişme,Adolesanlarda zihinsel ve psikososyal gelişim,Adolesan cinselliği,Adolesanla iletisim ve aile yaklaşımı,Adölesanda sık karşılaşılan problemler,Adolesan dönemde görülen uyum, davranış, bozuklukları ve şiddet,Adölesanlarda beslenme ve yeme bozuklukları,Adolesanda madde kullanımı,Adolesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri,Adolesan dönemde koruyucu hizmetler ve tarama programları,Adolesanda bağısıklama,Adolesan sağlığında araştırmalar,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Adölesan sağlığına ilişkin temel kavramları açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Adölesan ve ailesiyle etkili iletişim kurabilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Adölesanı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilme.
2) Adölesan dönemde görülen uyum ve davranış sorunlarını tanılama, hemşirelik sürecini uygulayabilme.
3) Adölesan dönemde koruyucu hizmetler ve tarama programlarını gerçekleştirebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adölesan sağlığında temel kavramlar Ders Notu
2) Adölesanda büyüme ve gelişme Ders Notu
3) Adölesanlarda zihinsel ve psikososyal gelişim Ders Notu
4) Adölesan cinselliği Ders Notu
5) Adölesanla iletişim ve aile yaklaşımı Ders Notu
6) Adölesanda sık karşılaşılan problemler Ders Notu
7) Adölesan dönemde görülen uyum, davranış, bozuklukları ve şiddet Ders Notu
8) Ara sınav -
9) Adölesanlarda beslenme ve yeme bozuklukları Ders Notu
10) Adölesanda madde kullanımı Ders Notu
11) Adölesanlarda morbidite ve mortalite nedenleri Ders Notu
12) Adölesan dönemde koruyucu hizmetler ve tarama programları Ders Notu
13) Adölesanda bağısıklama Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Çavusoğlu, H. (2004): Çocuk Sağlığı Hemsireliği (Cilt I-II) Sistem Ofset, Ankara, 8.Baskı
Diğer Kaynaklar: 1. Çavusoğlu, H. (2004): Çocuk Sağlığı Hemsireliği (Cilt I-II) Sistem Ofset, Ankara, 8.Baskı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 1
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 1
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 1
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 1
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 1
6) Takım çalışmasını benimser. 1
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 4
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 2
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 1
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 2
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 103