Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS405 | ||||||||
Ders İsmi: | Konsültasyon Liyezon Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel (tıbbi) hastalığı nedeniyle başvuran hastaların ve ailelerinin sağlığını geliştirebilmekte, primer korumadan rehabilitasyona kadar uzanan yelpazade ortaya çıkan bilişsel, psikolojik, davranışsal tepkilerini, psikososyal sorunlarını tanımlayabileceklerdir. Böylece, hastanın hemşiresine danışmanlık yapan, eğitmen rolünde hemşirelerin psikososyal tanılama, bakım ve iş stresi konusunda eğitimlerini sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; fiziksel hastalık nedeniyle ortaya çıkan sorunlar ve bunlarla ilgili olarak hasta, ailesi ve tedavi ekibine psikososyal bakım girişimleri ve ekip çalışmasını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi | Ders Notları |
2) | Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi-2 | Ders Notları |
3) | Temel iletişim becerileri görüşme teknikleri, Biyopsikosoyal tanılamaya giriş | Ders Notları |
4) | Biyopsikososyal tanılama | Ders Notları |
5) | Fiziksel hastalıklara uyum, uyum süreci, hastalığa tepkiler, hastalıklarda baş etme | Ders Notları |
6) | Kriz Yönetimi | Ders Notları |
7) | Fiziksel hastalıklarda sık görülen psikiyatrik sorunlar (anksiyete, depresyon, deliryum) ve hemşirelik yaklaşımları | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Onkoloji hastaları ve ailelerine yönelik hemşirelik yaklaşımları | Ders Notları |
10) | Ölmek üzere olan hasta ve ailesine yaklaşım | Ders Notları |
11) | Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları | Ders Notları |
12) | Grup sunumları (Seçilen hemşirelik tanılarına yönelik) | Ders Notları |
13) | Hemşireleri destekleme ve güçlendirme (tükenmişlik, merhamet yorgunluğu, mobbing) | Ders Notları |
14) | Dersin gözden geçirilmesi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Çam, O., Engin, E., (2014). Ruh Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kıtapevi I. Baskı İstanbul. ISBN: 9786054499922 2.Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. ISBN: 9780323091145 3.Townsend, MC. (2015) Psychiatric Mental Health Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA. ISBN: 9780803640924 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Çam, O., Engin, E., (2014). Ruh Sağlığı Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kıtapevi I. Baskı İstanbul. ISBN: 9786054499922 2.Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. ISBN: 9780323091145 3.Townsend, MC. (2015) Psychiatric Mental Health Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA. ISBN: 9780803640924 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 4 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 4 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 4 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 3 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 2 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 3 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 2 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 5 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 2 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |