Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS410 | ||||||||
Ders İsmi: | Rehabilitasyon Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel kavram ve kuramları, rehabilitasyon gereksinimi ortaya çıkan durumları öğretmek ve hasta bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve beceriyi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | - |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rehabilitasyon temel kavram ve kuramları | Ders Notları |
2) | Rehabilitasyon süreci ve hemşirelik bakımı | Ders Notları |
3) | Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği | Ders Notları |
4) | Kalp hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
5) | Solunum hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
6) | Endokrin hastalıklarda rehabilitasyon | Ders Notları |
7) | Nörolojik hastalıklarda rehabilitasyon | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Onkolojik hastalıklarda rehabilitasyon | Ders Notları |
10) | Sindirim sistemi hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
11) | Metabolizma hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
12) | Ürogenital sistem hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
13) | Eklem ve bağ dokusu hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
14) | Dermatolojik hastalıklarda ve bağışıklık sistemi hastalıklarında rehabilitasyon | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 2.Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. 3.Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2016. 2.Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. 3.Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara, 2005. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
4 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 1 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 1 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 1 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 1 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 1 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 3 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 1 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 1 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 1 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 1 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 3 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 2 |
Anlatım | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |