HMS414 Adli Hemşirelikİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HMS414
Ders İsmi: Adli Hemşirelik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hemşirelik mesleğinde karşılaşılan adli konulara ilişkin vaka örneklerini genel teorik bilgiyle analiz edilerek öğretmektir.
Dersin İçeriği: Dersin amaç ve hedeflerinin paylaşılması, Sorumluluk Kavramı, Değer kavramı, Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi,İş kazası,Haksız Fiil, Krize Müdahalede İzlenecek Adımlar, Suçluluk savunma durumu,Kimlik Tayini,Kanıt,Yaralar ve Ekimoz, Ateşli Silah Yaraları,Cinsel Saldırı, Cinsel İstismar, Taciz,Tanatoloji; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnsan hakları temelinde özellikle kadın, gebe, fetüs, yenidoğan ve çocuk haklarını tanımlayabilmeli.
2) Adli konularda ebelerin sorumluluklarını betimleyebilme.
3) Cinsel sorunlar, cinsiyet temelli şiddet, duygusal ve fiziksel istismar gibi sorunlu kişilerarası ilişkilerde danışmanlık ve konsültasyon ilkelerini ifade edebilmeli.
4) Doğum sonu dönemde adölesanlar ve cinsel şiddet mağdurlarına özel destek sağlamaya yönelik stratejileri açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Krize doğru bir şekilde müdehale edebilmeli.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adli Dersinin Amaç ve Hedeflerinin Paylaşılması Ders Notu
2) Sorumluluk Kavramı Ders Notu
3) Değer Kavramı Ders Notu
4) Evrensel İnsan Hakları Beyannamesi Ders Notu
5) İş Kazası Ders Notu
6) Haksız Fiil Ders Notu
7) Krize Müdahalede İzlenecek Adımlar Ders Notu
8) Ara Sınav -
9) Suçluluk Savunma Durumu Ders Notu
10) Kimlik Tayini, Cinsel Saldırı, Cinsel İstismar, Taciz Ders Notu
11) Kanıt Ders Notu
12) Yaralar Ve Ekimoz Ders Notu
13) Ateşli Silah Yaraları Ders Notu
14) Genel Tekrar Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: 1.Akgül, A., & Aksu, S. (2013). Adli Hemşirelik: Teori ve Uygulama. Nobel Tıp Kitabevi.
2. Kaya, M. (2018). Adli Hemşirelik ve Adli Tıp Uygulamaları. Güneş Kitabevi.
3. Güzel, A., & Yıldız, E. (2017). Adli Tıp ve Hemşirelik Uygulamaları. Nobel Tıp Kitabevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar.
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler.
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır.
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır.
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır.
6) Takım çalışmasını benimser.
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır.
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır.
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar.
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler.
12) Eğitim etkinliklerini yürütür.
13) Bilimsel araştırmalara katılır.
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. 3
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. 3
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 3
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. 3
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. 3
6) Takım çalışmasını benimser. 2
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. 3
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. 3
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. 4
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. 4
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. 5
13) Bilimsel araştırmalara katılır. 3
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 100