İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM120 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimarlık ve Sanat Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Fahreddin Fatih Mete | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öncelikle öğrencilere sanat ve mimarlık tarihindeki akımları tanıtmayı amaçlar. Görseller eşliğinde kuramsal bilgilerle desteklenen ders, öğrencinin estetik, koruma, tasarım, kentsel bağlam, toplumsal dinamikler kavramlarıyla tanışmasını hedefler. Öğrenci bu kavramların çağlar boyunca hangi tür değişim ve dönüşümlerden geçtiğini düşünmeye sevkedilir. |
Dersin İçeriği: | Mimarlığın ve sanat tarihinin tanımı hatırlatıldıktan sonra, Bizans döneminden Aydınlanma Çağı’na mimarinin gelişimine odaklanılır. Mimaride iç-dış birliği, işlevselcilik, kütlesel etki, Eklektisizm’e spontane tepkiler derste işlenen bazı konular arasındadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenciye müfredatın açıklanması ve Bizans dönemi mimarlık ve sanatı Mimarlıkta Kütlesel Etki Kavramı | Ders Föyleri |
2) | Bizans dönemi mimarlık ve sanatı Gesamtkunswerk kavramı, Sanatlar Arası Birlik kavramının yapıya aksedişi | Ders Föyleri |
3) | Avrupa’da Ortaçağ, Romanesk dönem mimarlığı, Aditif Kompoziyon ve Dışarıdan Okunulabilirlik Kavramı | Ders Föyleri |
4) | Avrupa’da Gotik dönem mimarlığı, siyasal ve toplumsal değişimler, inanç dünyasının değişim ve dönüşümü. Mimaride strüktür. “Sağlamlık”, bir yapı nasıl ayakta durur? | Ders Föyleri |
5) | İtalya’da Rönesans İç-dış ilişkisi ve cephe sorunu “Cephecilik” ne anlama gelir? | Ders Föyleri |
6) | İtalya’da Rönesans dönemi sanatı | Ders Föyleri |
7) | İtalya’da mimarlıkta Manyerizm | Ders Föyleri |
8) | Barok Dönem Mimarlığı ve Sanat Yaratması Bilinçli Kent Teorileri, Mimarlık, sanat ve kent | Ders Föyleri |
9) | Rokoko | Ders Föyleri |
10) | Neoklâsik Mimarlık | Ders Föyleri |
11) | Neoklâsik Mimarlık | Ders Föyleri |
12) | Aydınlanma dönemi ve Rasyonalizm geleneği Anlamı, Örnekleri, 20. Yüzyıl’a yansımaları | Ders Föyleri |
13) | Aydınlanma dönemi ve Rasyonalizm geleneği Anlamı, Örnekleri, 20. Yüzyıl’a yansımaları | Ders Föyleri |
14) | Eklektisizm’e spontane reaksiyonlar | Ders Föyleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Özer, Bülent, 1993. Yorumlar. Yem Yayın, İstanbul Roth, Leland, 2000. Mimarlığın Öyküsü. Kabalcı, İstanbul Davies, Colin, 2011. Thinking about architecture. Laurence King Pub., China Bugler, Caroline; Kramer, Ann; Weeks, Marcus; Whatley, Maud; Zaczek, Iain, 2017. Sanat Kitabı. Alfa, İstanbul Zevi, Bruno, 2015. Mimarlığı Görebilmek. Daimon, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | |||||||||||||
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. | |||||||||||||
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | |||||||||||||
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | |||||||||||||
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | |||||||||||||
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | |||||||||||||
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | |||||||||||||
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | |||||||||||||
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | |||||||||||||
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | |||||||||||||
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | |||||||||||||
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. | 5 |
2) | Disiplinler arası ortak çalışabilme. | 4 |
3) | Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. | 2 |
4) | Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. | 2 |
5) | Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. | 5 |
6) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | 2 |
7) | Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. | 2 |
8) | İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. | 2 |
9) | Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. | 2 |
10) | İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. | 3 |
11) | Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. | 5 |
12) | Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. | 4 |
13) | İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. | 2 |
14) | Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. | 3 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |