ICM312 Geleneksel Türk Sanatları ve Mimari Tasarımlara Entegrasyonuİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM312
Ders İsmi: Geleneksel Türk Sanatları ve Mimari Tasarımlara Entegrasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Ayşe Nur ACAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geleneksel Türk El Sanatları içinde yer alan kitap sanatları, çini-seramik sanatı, halı sanatı, kumaş sanatı, maden sanatı, ahşap sanatı, taş
sanatı hakkında genel bilgiler ve örnek eserler üzerinden bilgi verme
Dersin İçeriği: Türk kültürünün zengin ve çok katmanlı birikiminden yararlanarak yüzyıllar içinde üretilen sanat eserlerini temel nitelikleri, malzemeleri, yapım teknikleri açısından tanıtma ve örnekler aracılığıyla mimariye katkısını irdeleme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimarlıkta mekan kavramı ile ilgili geçmiş ve güncel literatür hakkında bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mekanı analitik olarak değerlendirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mekan kavramını, oran, boyut, biçim, kültür, zaman, yer ve yön faktörleri bağlamında sorgulayabilme
2) Farklı işlevler için kullanılacak farklı mekanları tasarlayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma. Geleneksel Türk sanatları kavram ve terimleri.
2) Geleneksel Türk Sanatların tarihsel gelişimi
3) Geleneksel Türk Sanatların tarihsel gelişimi
4) Geleneksel Türk Sanatların tarihsel gelişimi
5) Geleneksel Türk Sanatların tarihsel gelişimi
6) Geleneksel Türk Sanatların tarihsel gelişimi
7) Ara sınav
8) Geleneksel Türk sanatlarının meta değeri ve mimarlıkla ilişkisi
9) Geleneksel Türk sanatlarının meta değeri ve mimarlıkla ilişkisi
10) Geleneksel dokumacılık, baskı, hat, ciltçilik, çinicilik, seramik, minyatür ve diğer el sanatlarının birine yönelik araştırma, raporlama ve sunumu.
11) Geleneksel dokumacılık, baskı, hat, ciltçilik, çinicilik, seramik, minyatür ve diğer el sanatlarının birine yönelik araştırma, raporlama ve sunumu.
12) Geleneksel dokumacılık, baskı, hat, ciltçilik, çinicilik, seramik, minyatür ve diğer el sanatlarının birine yönelik araştırma, raporlama ve sunumu.
13) Geleneksel dokumacılık, baskı, hat, ciltçilik, çinicilik, seramik, minyatür ve diğer el sanatlarının birine yönelik araştırma, raporlama ve sunumu.
14) Geleneksel Türk sanatlarının günümüzdeki yerini değerlendirilmesi. Tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 5
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 4
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 2
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. 3
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 5
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 2
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 2
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 3
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 5
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 5
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 4
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 7 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120