Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HMS116 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelik Esasları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Ayşe Nur FİLİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık sistemi içinde hemşirenin rolünü kavramasına, ülke gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı/hasta bireyin bakımı ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri kazanmasına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | Hemşirelikte Temel ilke ve Uygulamalar dersi, öğrencinin hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım sistemi içinde hemşirenin rolünü ve öğrenci hemşire olarak kendi rolünü kavramasına yardımcı olur. Hemşirelik bakımında temel kuram, kavram, ilke ve yöntemlere ilişkin bilgi ve beceri geliştirmesini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Periferik Kateterler, IV Kateter Uygulama, IV İlaç Verme, IV Kateter Bakımı Yapma, Santral Venöz Kateterler Uygulama | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
2) | Kan Ürünleri ve Kan Transfüzyonunu Başlatma ve İzleme, Aldığı Çıkardığı Sıvı İzlemi Yapma | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
3) | Bireysel Hijyen, Özbakım Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
4) | Solunum Sistemi Ve Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
5) | Sindirim Sistemi Ve Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
6) | Üriner Sistem Ve Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
7) | Fiziksel Muayene Ve Hemşirelik Süreci | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Kardiyovasküler Sistem ve Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
10) | Nörolojik Sistem ve Uygulamaları | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
11) | Yatağa Bağımlı Hasta Bakımı | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
12) | Yas Süreci | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
13) | Ölüm Ve Ölümü Yaklaşan Bireyin Bakımı | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders sunumları |
14) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. 1.Ay FA. (2015) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Nobel Tıp Kitabevleri, 6. Baskı, İstanbul 2. Aştı TA., Karadağ A. (2012) Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | |||||||||||||
2) Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | |||||||||||||
3) Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | |||||||||||||
4) Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | |||||||||||||
5) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | |||||||||||||
6) Takım çalışmasını benimser. | |||||||||||||
7) Etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
8) Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | |||||||||||||
9) Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |||||||||||||
11) Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | |||||||||||||
12) Eğitim etkinliklerini yürütür. | |||||||||||||
13) Bilimsel araştırmalara katılır. | |||||||||||||
14) Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. | 4 |
2) | Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. | 5 |
3) | Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 4 |
4) | Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. | 5 |
5) | Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. | 5 |
6) | Takım çalışmasını benimser. | 5 |
7) | Etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
8) | Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. | 5 |
9) | Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. | 5 |
10) | Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 5 |
11) | Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. | 5 |
12) | Eğitim etkinliklerini yürütür. | 5 |
13) | Bilimsel araştırmalara katılır. | 4 |
14) | Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 350 | 350 |
Uygulama | 1 | 100 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 490 |