IAED421 Quantity Surveying and Cost Managementİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IAED421
Ders İsmi: Metraj Keşif ve Maliyet Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Merve Yücetürk
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, mevcut bir iç mimari tasarım projesinin maliyet analizi kapsamında bileşenlerini tespit edilmesi, malzeme listesinin oluşturulması ve birim fiyat analizlerinin yapılması, metraj ve keşif listelerinin oluşturulması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Ders kapsamında öğrencilerin, iç mimari projede maliyet analizi yapabilmesi için keşif, metraj, iş kalemi, birim fiyat, hakediş kavramları açıklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Malzeme ve iş gücü maliyetlerini analiz ederek proje bütçesini oluşturabilir ve alternatif maliyet hesapları oluşturabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Projelerde kullanılacak malzeme ve iş kalemlerini belirleyerek keşif ve metraj listelerini hazırlayabilme
2) Keşif ve metraj bilgilerini kullanarak uygulama süreçlerini ile bütçe yönetimini planlayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yürürlükteki standartlara, yönetmeliklere ve mesleki etik kurallara uygun olarak keşif ve maliyet analizleri yapabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması
2) Keşif, metraj ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar
3) İç mimari proje sürecinin planlanması
4) İç mimari proje malzeme seçimi – uygulama planlama
5) İç mimari proje keşif metraj ve birim fiyat tablolarının oluşturulması
6) İç mimari proje sürecinin planlanması ve teslim projesi oluşturma
7) Vize
8) İç mimarlık pratiğinde uygulama alanları ve örnek projelerin incelenmesi
9) Örnek proje seçimi – öğrenci sunumları
10) Farklı malzeme ve mekânsal organizasyona göre seçilen projeler için yeniden tasarım süreci kurgulama
11) Farklı malzeme ve mekânsal organizasyona göre seçilen projeler için yeniden tasarım süreci kurgulama
12) Farklı malzeme ve mekânsal organizasyona göre seçilen projeler için yeniden tasarım süreci kurgulama
13) Öğrencilerin hazırladığı proje çalışmalarının sunumu
14) Öğrencilerin hazırladığı proje çalışmalarının sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: TC. Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı. (2024). İnşaat ve tesisat birim fiyatları, Yüksek Fen Kurulu Başkanlığı.
Gözü, Ş. U. (2010). İnşaat Metraj ve Keşif İşlemi, Ankara: Okutman Yayıncılık.
Smith, J. and Jaggar, D.(2006). Building Cost Planning for the Design Team, Elsevier Ltd.
Mrinalini, A., Sasidhar, K.and Jayanthi, D. (2022, March). Study on the application of reuse and recyclable materials in designing the regional commercial interior spaces: Proceeding IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 1210 (1).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120