| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Finansal Okuryazarlığa Giriş – Temel Kavramlar ve Önemi |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 2) |
Kişisel Finans Yönetimi ve Hedef Belirleme |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 3) |
Gelir ve Gider Analizi – Bütçeleme Teknikleri |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 4) |
Tasarruf Alışkanlıkları ve Stratejileri |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 5) |
Temel Yatırım Araçları ve Yatırımın Önemi |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 6) |
Risk ve Getiri İlişkisi |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 7) |
Borç Yönetimi ve Kredi Türleri |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 8) |
Kredi Kartları ve Kullanım Prensipleri |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 9) |
Finansal Ürünler ve Hizmetler |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 10) |
Vergi Bilinci ve Finansal Planlama |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 11) |
Sigorta ve Risk Yönetimi |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 12) |
Dijital Finans ve Finansal Teknolojiler |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 13) |
Finansal Etik ve Sürdürülebilir Finans |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| 14) |
Finansal Okuryazarlıkta Güncel Trendler ve Değerlendirme |
Derse başlamadan önce öğrencilerin temel finansal kavramlar hakkında ön bilgi edinmeleri amacıyla kısa okuma materyalleri, video dersler ve temel finansal terimler sözlüğü sunulacaktır. Ayrıca, kişisel finans yönetimi ile ilgili interaktif quiz ve ön testlerle öğrencilerin mevcut bilgi düzeyleri değerlendirilecek ve ders içeriğine hazırlanmaları sağlanacaktır. |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. |
|
| 2) |
İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
|
| 3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. |
|
| 4) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. |
|
| 5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. |
|
| 6) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. |
|
| 7) |
Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. |
|
| 8) |
Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. |
|
| 9) |
İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. |
|
| 10) |
Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. |
|
| 11) |
Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. |
|
| 12) |
Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. |
|
| 13) |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. |
|
| 14) |
Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
|