Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pazarlamanın tanımı, pazarın anlaşılması ve müşteri ihtiyaçları, müşteri değeri ve memnuniyet, müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), değer odaklı pazarlama stratejisi tasarımı, bensersiz değer önerisi belirleme, entegre pazarlama planı hazırlığı, dijital çağda pazarlama (online, mobil ve sosyal medya). |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
2) |
Şirket genelinde stratejik planlama, pazarlama stratejisi ve pazarlama karması, müşteri değer odaklı strateji, iş portföyü tasarımı, pazarlama çabalarının yönetimi, pazarlama analizi, planlama ve uygulama, pazarlama ROI'sini ölçme ve yönetme, pazarlama yönetimi organizasyonu. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
3) |
Pazarlama Ortamının Analizi
Mikro ve makro çevre analizi teknolojik, politik ve kültürel çevreler, pazarlama ortamına yanıt verme stratejileri, müşteri segmentasyonu, pazardaki fırsatlar ve tehditler, pazarın genişlemesi ve küreselleşme, sürdürülebilir pazarlama. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
4) |
Pazarlama Bilgilerinin Yönetimi
Pazarlama bilgisi ve müşteri içgörüleri, büyük veri ve pazarlama analitiği, pazarlama araştırması (tanım, süreç), iç veri toplama ve rekabetçi istihbarat, ilk ve ikincil veri toplama, araştırma planının geliştirilmesi, verilerin analizi ve kullanımı, pazarlama araştırmasında etik. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
5) |
Tüketici davranış modeli, kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörler, satın alma karar süreci, yeni ürünler için satın alma süreci, kompleks satın alma davranışı, alışılmış satın alma davranışı, bilgi arama ve alternatiflerin değerlendirilmesi, satın alma sonrası davranış. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
6) |
İşletme pazarlarının yapısı ve talebi, karar verme birimlerinin yapısı, işletme alıcı davranışı ve satın alma süreci, dijital ve sosyal pazarlama ile işletme alıcılarını çekme, e-ihale ve çevrimiçi satın alma, işletmeler arası (B2B) dijital pazarlama, kurumsal ve hükümet pazarları, satın alma sürecini etkileyen faktörler. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
7) |
Müşteri odaklı pazarlama stratejisinin tanımı, pazar segmentasyonu, pazar hedefleme ve hedef pazar seçimi, farklılaşma ve konumlandırma stratejileri, konumlandırma haritaları, strateji iletişimi ve uygulanması, pazar segmentasyonunun gereksinimleri, değer yaratma ve iletme. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
|
9) |
Ürünler, Hizmetler ve Markalar
Ürün tanımı ve sınıflandırması, ürün ve hizmet kararları, marka stratejileri ve marka değeri, hizmetlerin doğası ve pazarlama stratejileri, ürün yaşam döngüsü yönetimi, ürün hattı ve ürün karması kararları, güçlü marka oluşturma, uluslararası ürün ve hizmet pazarlaması. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
10) |
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi
Yeni ürün geliştirme stratejisi, ürün geliştirme süreci (fikir geliştirme, testler vb.), müşteri odaklı ürün geliştirme, ürün yaşam döngüsü aşamaları, ürün tanıtımı ve büyüme stratejileri, olgunluk ve düşüş aşamalarında stratejiler, pazar testi ve ticari lansman, ürün kararlarında sosyal sorumluluk. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
11) |
Fiyatın tanımı ve fiyatlandırma stratejileri, müşteri değerine dayalı fiyatlandırma, maliyet bazlı ve rekabet bazlı fiyatlandırma, fiyat kararlarını etkileyen iç ve dış faktörler, talep ve pazar yapısı, fiyat değişimlerine yanıt verme, psikolojik ve promosyonel fiyatlandırma, dinamik ve uluslararası fiyatlandırma. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
12) |
Tedarik zinciri, pazarlama kanallarının doğası ve önemi, kanal davranışı ve organizasyonu, kanal tasarım kararları ve yönetimi, entegre lojistik yönetimi, çok kanallı dağıtım sistemleri, uluslararası dağıtım kanalları, sürdürülebilir tedarik zincirleri. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
13) |
Perakendecilik ve Toptancılık
Perakendeciliğin tanımı ve türleri, perakendeci pazarlama kararları, perakendecilikteki trendler ve gelişmeler, toptancılığın tanımı ve türleri, toptancı pazarlama kararları, perakendecilik ve toptancılık stratejileri, çevrimiçi ve mobil perakendecilik, pazarlamada etik ve adil ticaret. |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
14) |
Pazarlama Planı Bileşenleri/ Örnek Pazarlama Planı |
Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian (2023). Principles of Marketing 19th Global ed. UK: Pearson Education, LTD. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim ve tasarım alanının tarihsel gelişimi konusunda bilgi kazandırma. |
|
2) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisine sahip olma. |
|
3) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme. |
|
4) |
İletişim Tasarımı alanındaki karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için gerekli mesleki ve teknik uygulamalar kullanma konusunda girişimci, yaratıcı ve yenilikçi beceriler gösterebilme. |
|
5) |
İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazandırma. |
|
6) |
İletişim ve tasarım alanıyla bağlantılı olan disiplilerarası alanlarda bilgi sahibi olma |
|
7) |
İletişim ve tasarım araçları ve yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olma |
|
8) |
İletişim ve tasarım alanına dair edinilen bilgiler dahilinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkileşimli bütünlük içinde kullanabilme |
|
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, yorumlayabilme, tasarlayabilme yeteneğine sahip olma |
|
10) |
İletişim Tasarımı alanındaki bir çalışmanın proje döngüsünü tamamlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin iletişim sorun ve gereksinimleri dahilinde yaratıcı yöntemler bularak çözümleyebilme, |
|
11) |
Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel ve içerik çalışmaları yürütebilme, geliştirebilme ve yönetebilme |
|
12) |
Tasarımda değişen estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme ve bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırma |
|
13) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirme |
|
14) |
Küresel ve yerel görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirme |
|