HIR217 Marka İletişimiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR217
Ders İsmi: Marka İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Gamze Gül Örgeç
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı marka iletişimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramları öğrenmek, marka geliştirme stratejilerini anlamak ve bilmek, marka ile ilgili bileşenleri öğrenmek, global ve lokal marka iletişimi kampanya süreçlerini anlamak ve marka iletişimi kampanyalarının nasıl oluştuğunu görüp uygulamalı bir şekilde bunu deneyimlemektir
Dersin İçeriği: Marka ile ilgili temel kavramlar, Marka geliştirme Stratejileri, Marka Tarihi, Konumlandırma, Marka iletişimi kampanyaları, Marka sadakati, Marka tutumu, Marka ile ilgili kuramsal yaklaşımlar, Marka kişiliği, Marka mimarisi ve marka yönetimi, Marka denkliği kavramları bu dersin içeriğini oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Marka ile ilgili temel kavramları anlamak
2) Marka iletişimi çalışmalarını bilmek
3) Marka iletişim kampanyası tasarlama becerisine sahip olmak
4) Ulusal ve uluslararası marka kampanyaları tasarlayabilmek
5) Marka ve reklam arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
6) Marka ve tüketici arasındaki ilişkiyi anlamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma.Ders içeriği hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Öğrencilerin sorularının cevaplanması Ders kitabı ve ders notları
2) Marka ile ilgili temel kavramlar Ders kitabı ve ders notları
3) Marka ile ilgili kuramsal yaklaşımlar Ders kitabı ve ders notları
4) Markayı oluşturan unsurlar I Ders kitabı ve ders notları
5) Marka iletişimi kampanyası II Ders kitabı ve ders notları
6) Marka konumlandırma Ders kitabı ve ders notları
7) Ara sınav Ders kitabı ve ders notları
8) Marka iletişimi kampanyası I Ders kitabı ve ders notları
9) Marka iletişimi kampanyası II Ders kitabı ve ders notları
10) Marka sadakati Ders kitabı ve ders notları
11) Marka tutumu, Marka denkliği Ders kitabı ve ders notları
12) Stratejik marka yönetimi Ders kitabı ve ders notları
13) Marka mimarisi geliştirme Ders kitabı ve ders notları
14) Uygulama ve sunumlar Ders kitabı ve ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marka Yönetimi – Prof.Dr.Nurhan Tosun
Stratejik Marka Yönetimi&İnşası, Ölçümü ve Marka Sermayesinin Yönetimi – Kevin Lane Keller
Marka Yönetimi – Uğur Batı
Markan Kadar Konuş – Prof.Dr.Ferruh Uztuğ
Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı? – Güven Borça
Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Ama – Eşref Yaman Yalçın
Diğer Kaynaklar:
MediaCat
Marketing Türkiye
Digital Age
CampaignTr
Adage
The Brandage





Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Sunum / Seminer 2 3 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150