Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI105 | ||||||||
Ders İsmi: | Felsefeye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Hatice Büşra ERDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ogretimelemanipsk |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, Batı felsefesi disiplini hakkında genel bir bilgi edinmek ve felsefi bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu amaçla temel kavram ve problemler tarihsel bir perspektiften incelenecektir. Bu sınav yöntemi sayesinde katılımcılara eleştirel düşünme ve felsefi sorgulama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Antik felsefe, modernite, temel felsefi eserler, teoriler ve alt disiplinler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Neden felsefe? | - |
2) | Eleştirel düşünme ve temel kavramlar | Bryan Magee, Felsefenin Öyküsü, s. 6-12 Bertrand Russell, Felsfenin değeri, s. 122-129 Senar Alkın, Felsefe ve Eleştirel Düşünce, s. 1-11 Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, s. 11-28 |
3) | Antik felsefeye giriş – Doğa Filozofları | Bryan Magee, Yunan Dünyası, s.12-20 Jostein Gaarder, Sofi’nin Dünyası, s. 37-51 |
4) | Sokrates ve Platon | Bryan Magee, Yunan Dünyası, s. 20-32 Nigel Warburton, Sokrates ve Platon, s. 11-21 Platon, Menon Diyaloğu (8 sayfa) |
5) | Platon | Platon, Mağara Alegorisi (6 sayfa) |
6) | Aristoteles | Bryan Magee, Aristoteles, s. 32-40 |
7) | Ortaçağ felsefesine giriş | Bryan Magee – Hıristiyanlık Felsefesi, s. 50-63 |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Anselmus ve Augustinus | Nigel Warburton, Augustinus, s. 57-65 Nigel Warburton, Anselmus ve Aquinas, s. 76-81 |
10) | Rönesans | Dostoyevski, Karamazov Kardeşler,Büyük Engizisyoncu (30 pages) Bryan Magee Modern Bilimin Başlangıcı, s.64-72 |
11) | Descartes I | Nigel Warburton, Descartes, s. 100 -109 |
12) | Ampirizm Locke ve Hume | Bryan Magee, Büyük Deneyciler, s.102-110 |
13) | Hume | Bryan Magee, Hume, s. 112-118 Hasan Cem Çal, Hume’ün Nedensellik Analizi Üzerine Bir İnceleme, 1-8. |
14) | Kant ve Genel Değerlendirme | Bryan Magee, Kant, s.132-138 |
Ders Notları / Kitaplar: | Okumalar Blackboard üzerinden paylaşılacaktır. Readings will be shared on Blackboard. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları Magee, Bryan. Felsefenin Öyküsü. Dost yayınları, 2004 Warburton, Nigel. Felsefenin Kısa Tarihi. Alfa Yayınları, 2011 Ek Kaynaklar Cevizci, Ahmet. Felsefe’ye Giriş, Say Yayınları 2012 Cevizci, Ahmet.Felsefe Sözlüğü, Say Yayınları 2011 Descartes, Meditasyonlar, Alfa Yayıncılık, 2015 Dostoyevski, Karamazov Kardeşler, 1879 Ferry, L. (2007). Gençler için Batı Felsefesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Gaarder, Jostein Sophie’nin Dünyası, Pan Yayıncılık, 2002 Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, Say Yayınları 2017 Platon, Devlet. İş Bankası Kültür Yayınları, 2016 Russell, Bertrand. Felsefe Sorunları. Kabalcı Yayınları, 1994 Warburton, Nigel. Felsefeye Giriş. Alfa Yayınları, 2015 Course Books Magee, Bryan. Felsefenin Öyküsü. Dost yayınları, 2004 Warburton, Nigel. Felsefenin Kısa Tarihi. Alfa Yayınları, 2011 Additional Materials Cevizci, Ahmet. Felsefe’ye Giriş, Say Yayınları 2012 Cevizci, Ahmet.Felsefe Sözlüğü, Say Yayınları 2011 Descartes, Meditasyonlar, Alfa Yayıncılık, 2015 Dostoyevski, Karamazov Kardeşler, 1879 Ferry, L. (2007). Gençler için Batı Felsefesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Gaarder, Jostein Sophie’nin Dünyası, Pan Yayıncılık, 2002 Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, Say Yayınları 2017 Platon, Devlet. İş Bankası Kültür Yayınları, 2016 Russell, Bertrand. Felsefe Sorunları. Kabalcı Yayınları, 1994 Warburton, Nigel. Felsefeye Giriş. Alfa Yayınları, 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | 1 |
2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | 2 |
4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | 1 |
5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | 3 |
7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | 4 |
8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | 5 |
10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 4 |
11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | 3 |
12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | 4 |
13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | 5 |
14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | 5 |
15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | 5 |
16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | 4 |
17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | 4 |
18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | 4 |
19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 6 | 12 |
Final | 7 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 |