MSB101 Meslek Etiğiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İlk ve Acil YardımÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İlk ve Acil Yardım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSB101
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Nilay Bektaş Mağralı
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etik kavramı, meslek etiğinin, etik kuralların, sağlık etiğinin temel kavramlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Etiğin tanımı, etik kurallar, ahlak kuralları, sağlık ve tıp etiği konuları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular.
2) Alan terminolojisini etkin kullabilir.
3) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
4) İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5) Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir.
6) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik, Etik Kurallar, Etik Kodlar, Etik Problemler Ders Notları
2) Etik ve Ahlak Ders Notları
3) Sağlık Etiği Ders Notları
4) Sağlık Etiğindeki Problemler Ders Notları
5) Meslek Etiği Ders Notları
6) Eczacılık Etiği Ders Notları
7) Yararlılık İlkesi Ders Notları
8) Ara sınav Ders Notları
9) Adalet Ders Notları
10) Zarar Vermeme Ders Notları
11) İş etiği Ders Notları
12) Halkla İlişkiler Etiği Ders Notları
13) Pazarlama Etiği Ders Notları
14) Etik İkilemler Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DErs notları
Diğer Kaynaklar: Yıldırım, G., Kadıoğlu, S. Etik ve Tıp Etiği Temel Kavramları, C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi 29 (2): 7-12, 2007
Yalım, N. S. Sağlık Programları Meslek Etiği, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Yayınları, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular.
2) Alan terminolojisini etkin kullabilir.
3) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
4) İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
5) Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir.
6) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir.
7) Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
8) Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve Acil Yardım alanındaki kaynaklardan ve eğitiminden aldığı bilgileri meslek hayatında değerlendirir ve uygular. 1
2) Alan terminolojisini etkin kullabilir. 1
3) İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. 2
4) İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
5) Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. 1
6) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. 2
7) Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5
8) Meslektaşları, hastaları ve hasta yakınları, hekimler ve tüm sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 60