Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO202 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki İngilizce II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BORAY SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste sağlık alanında karşılaşılabilecek terimlerin öğretilmesi ve tıbbi terimler üzerine temel düzeyde okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alan ile ilgili özel terim ve konuların İngilizce dili ile ifade edilmesi ve iletişim kurulmasını öğreten bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki İngilizce’ye Giriş, İngilizce Sağlık Terimlerine Giriş | |
2) | Medical Vocabulary | |
3) | Medical Vocabulary | |
4) | Possession/Adjectives/Adverbs, Quantifiers Reading activity | |
5) | Present Tenses Reading activity | |
6) | Future Tense / Past Simple/ Past Continuous Listening activity | |
7) | Present Perfect/Past Perfect Listening activity | |
8) | Question words / Imperatives Writing activity | |
9) | Present/Past Modals Writing activity | |
10) | Present/Past Modals Writing activity | |
11) | Speaking activity | |
12) | Speaking activity | |
13) | Reported Speech | |
14) | Infinitive /Gerund /That Clauses Medical Vocabulary |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |