HIR114 Bütünleşik Pazarlama İletişimiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR114
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Pınar Karaca
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, bütünleşik kurumsal iletişimin bir unsuru olarak bütünleşik pazarlama iletişiminin açıklanması ve öğrencilerin bütünleşik pazarlama iletişimi strateji planını yaratması aşamasında bir fikir sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği: Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımlanması, bütünleşik pazarlama iletişimi planı adımlarının açıklanması, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramlarının açıklaması, bütünleşik kurumsal iletişimin unsurlarının listelenmesi, bütünleşik pazarlama iletişimi örneklerinin analizi, bütünleşik pazarlama iletişimi planı yaratılması gibi konulardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama iletişimi karmasında yer alan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış kavramlarından en az ikisini doğru bir şekilde tanımlayabilme ve aralarındaki farkları ayırt edebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir pazarlama iletişimi uygulamasının başarılı olabilmesi için gereken unsurlardan en az dördünü listeleyebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir vaka çalışması üzerinden pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi planı oluştururken paydaşların özelliklerini birbiriyle karşılaştırabilme
2) İletişim ve hedef kitle seçimi arasındaki bağlantıyı geçmiş örnekler ışığında analiz edebilme
3) Bütünleşik pazarlama uygulamaları çerçevesinde iletişim planı oluşturabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve soru cevap
2) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tanımı
3) Pazarlama Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Rolü
4) İletişim Sürecinin İncelenmesi
5) Kaynak, Mesaj ve Kanal Faktörleri
6) Yaratıcı Strateji: Planlama-Geliştirme Uygulama ve Değerlendirme
7) Ara Sınav
8) Doğrudan Pazarlama Stratejileri
9) Satış Tutundurma Stratejileri
10) Halkla İlişkiler,Tanıtım ve Kurumsal Reklam Stratejileri
11) Kişisel Satış Stratejileri
12) İnternet ve Medya
13) Bütünleşik Pazarlama Örnekleri
14) Bütünleşik Pazarlama Örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları ve Powerpoint Sunumları
Diğer Kaynaklar: Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). İstanbul: Beta Yayıncılık
Kotler P., Armstrong, g. , (Çev. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri (2018)BETA BASIM YAYIM.
Yeshin, T. (2012). Integrated marketing communications. Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

4

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. 4
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. 4
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. 5
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. 4
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. 3
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. 1
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. 4
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. 3
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. 2
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. 3
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. 3
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. 4
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120