MYO212 İşaret Diliİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO212
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BORAY SOYDAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilininin alfabesi, grameri, temel cümle yapıları ve işaretlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dünyadaki İşaret Dili gelişimi ve Türk İşaret Dili (TİD) tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2) TİD kullanarak işitme engelli bireylerle iletişim kurar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) TİD parmak alfabesini ve günlük yaşamda kullanılan işaretleri öğrenir.
2) Temel TİD dilbilgisi kavramlarını ve yapısını öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünyada İşaret Dili
2) Türk İşaret Dili (TİD) Tarihi
3) TİD Alfabesi
4) TİD temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler
5) TİD zamirler, kısa temel kapalı ve açık uçlu sorular ve cevap cümleler
6) TİD olumlu-olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları
7) Ara Sınav
8) TİD ile zaman ifadeleri
9) TİD ile sayılar
10) TİD ile temel fiil işaretleri
11) TİD temel sağlık işaretleri
12) TİD ile temel ulaşım, taşıtlar ve ilgili eylemlerin ifadeleri
13) TİD temel kavramlarını kullanarak karşılıklı konuşma
14) Genel Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .Dikyuva, H., Zeshan, U.(2008). Türk İşaret Dili. Birinci Seviye. Nijmegen: İshara Press.
Diğer Kaynaklar: MEB Türk İşaret Dili Sözlüğü, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.
2) Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır.
3) Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır.
4) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder.
5) Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder.
6) Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir.
7) Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.
2) Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır.
3) Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır.
4) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder.
5) Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder.
6) Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir.
7) Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Proje 1 4
Ara Juri 2 2
Final 2 2
Toplam İş Yükü 92