Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO212 | ||||||||
Ders İsmi: | İşaret Dili | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BORAY SOYDAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilininin alfabesi, grameri, temel cümle yapıları ve işaretlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünyada İşaret Dili | |
2) | Türk İşaret Dili (TİD) Tarihi | |
3) | TİD Alfabesi | |
4) | TİD temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler | |
5) | TİD zamirler, kısa temel kapalı ve açık uçlu sorular ve cevap cümleler | |
6) | TİD olumlu-olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | TİD ile zaman ifadeleri | |
9) | TİD ile sayılar | |
10) | TİD ile temel fiil işaretleri | |
11) | TİD temel sağlık işaretleri | |
12) | TİD ile temel ulaşım, taşıtlar ve ilgili eylemlerin ifadeleri | |
13) | TİD temel kavramlarını kullanarak karşılıklı konuşma | |
14) | Genel Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | .Dikyuva, H., Zeshan, U.(2008). Türk İşaret Dili. Birinci Seviye. Nijmegen: İshara Press. |
Diğer Kaynaklar: | MEB Türk İşaret Dili Sözlüğü, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||||
2) Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır. | |||||||
3) Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır. | |||||||
4) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder. | |||||||
5) Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder. | |||||||
6) Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir. | |||||||
7) Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. | |||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczane hizmetleriyle ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |
2) | Program boyunca edindiği bilgileri karşısındaki kişilere eczacı gözetimi altında aktarır. | |
3) | Eczane hizmetleriyle ilgili teknolojileri ve programları etkin bir biçimde kullanır. | |
4) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip eder. | |
5) | Görev, sorumluluk, haklarının bilincindedir ve etik kurallara uygun olarak hareket eder. | |
6) | Eczane kayıtlarının tutulması, hasta takibi, verilerin işlenmesi ve takibi süreçlerine hakimdir. | |
7) | Sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 1 | 4 |
Ara Juri | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |