Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT207 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme Uygulamalarında İş Sağlığı ve Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İrem ÇİFTÇİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Risk Etmenleri hakkında bilgi sahibi olmak iş sağlığı güvenliği hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: | Fiziksel, kimyasal Biyolojik risk etmenleri, İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Hijyeni tanımı ve genel ilkeleri, iş hijyenistinin görevleri | Ders anlatımı, Sunum |
2) | Fiziksel Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
3) | Fiziksel Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
4) | Fiziksel Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
5) | Kimyasal Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
6) | Kimyasal Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
7) | Genel Tekrar | Ders anlatımı, Sunum |
8) | Ara Sınav | Ders anlatımı, Sunum |
9) | Biyolojik Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
10) | Biyolojik Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
11) | Ergonomik Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
12) | Ergonomik Etmenler | Ders anlatımı, Sunum |
13) | Çalışma Ortamı izleme | Ders anlatımı, Sunum |
14) | Dersin Genel Tekrarı | Ders anlatımı, Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |