UNI101 Hukukun Temel Kavramlarıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI101
Ders İsmi: Hukukun Temel Kavramları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk
Dersi Veren(ler):





Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Hukuk kavramı ve hukukun genel prensipleri hakkında genel bilgiler vermek, hukukun çeşitli dallarını tanıtmak ve asgari düzeyde bir hukuk bilinci oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, Temel hukuk prensipleri, hukuk anlayışı ve hukuk muhakemesinin esasları, adalet ve eşitlik kavramları, hukukun kaynakları, hukukun temel kavramları dersinin içeriğini oluşturmaktadır. Bu ders çerçevesinde önce tümel olarak hukukun ne olduğu işlevleri açısından tanıtılmaktadır. Böylece, hukukun toplumsal yaşamda vazgeçilmezliği onun, düzen, sosyal ihtiyaçları giderme ve özellikle adalet açısından anlamı vurgulanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, bu ders sayesinde hukukun tanımını yapar ve fonksiyonlarını sayar.
2) Hukukun yürürlük kaynakları hakkında açık ve net cevaplar verir.
3) Hukuk kurallarının oluşumu (kanunlaştırma) ve anlam, nitelik, yer ve zaman bakımından uygulanması hususunda bilgi verir.
4) Hukukun bölümlerini; örneğin kamu ve özel hukuk dallarını net bir şekilde ayırır ve alt dallarını tek tek sayar.
5) Haklara ilişkin temel ilkeler konusunda bilgi verir.
6) Hakların sahipleri diğer bir deyişle kişiler konusunda aydınlatıcı bilgi verir ve örneğin adın korunması derken ne kastedildiğini anlar ve sorulduğunda anlatır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hukuk Kavramı
2) Hukuk Kavramının Diğer Toplumsal Davranış Kuralları Açısından Ayırt Edici Özelliği
3) Yaptırım Kavramı
4) Hukukun Kaynakları
5) Özel Hukuk ve Kamu Hukuku Ayrımı
6) Özel Hukuk ile İlgili Alt Bilgiler
7) Kamu Hukuku ile İlgili Alt Bilgiler
8) Ara Sınav
9) Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının Temel İlkeleri
10) Demokrasinin Temel İlkeleri
11) Hukukun Uygulanmasına İlişkin Sorunlar
12) Hukukta Yorum
13) Dava Çeşitleri ve Hakların Korunması
14) Yargı Teşkilatı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1- AYBAY, Aydın/ AYBAY, Rona/ PEHLİVAN, Ali: Hukuka Giriş, 15. Baskı, İstanbul 2019.
2- BİLGE, Necip: Hukuk Başlangıcı/ Hukukun Temel Kavram ve
Kurumları, 35. Bası, Ankara 2017.
3- ESENER, Turhan: Hukuka Giriş, 11. Bası, İstanbul 2015.
4- GÖZÜBÜYÜK, Şeref: Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, 39. Bası, Ankara 2017.
5- GÖZLER, Kemal: Hukuka Giriş, 16. Bası, Bursa 2019.
6- GÜRİZ, Adnan: Hukuk Başlangıcı, 18. Bası, Ankara 2017.
7- IŞIKTAÇ, Yasemin: Hukuk Başlangıcı, 3. Bası, İstanbul 2015.
8- KEYMAN, Selahattin/TOROSLU, Haluk: Hukuka Giriş, 5. Bası,
Ankara 2012.
9- ÖZBUDUN, Ergun: Türk Anayasa Hukuku, 18. Bası, Ankara 2018.
10- ÖZTAN, Bilge: Medenî Hukuk’un Temel Kavramları, 43. Bası,
Ankara 2019.
11- UYGUN, Oktay: Hukuk Teorileri, 1. Bası, İstanbul 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar.
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur.
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır.
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar.
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır.
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur.
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir.
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır.
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır.
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar.
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur.
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır.
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. 1
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. 1
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. 5
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. 3
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. 1
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. 1
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. 5
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. 3
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. 2
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. 1
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. 1
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. 1
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. 2
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 8 2 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 150