Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI101 | ||||||||
Ders İsmi: | Hukukun Temel Kavramları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sezer Volkan Öztürk | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Hukuk kavramı ve hukukun genel prensipleri hakkında genel bilgiler vermek, hukukun çeşitli dallarını tanıtmak ve asgari düzeyde bir hukuk bilinci oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Temel hukuk prensipleri, hukuk anlayışı ve hukuk muhakemesinin esasları, adalet ve eşitlik kavramları, hukukun kaynakları, hukukun temel kavramları dersinin içeriğini oluşturmaktadır. Bu ders çerçevesinde önce tümel olarak hukukun ne olduğu işlevleri açısından tanıtılmaktadır. Böylece, hukukun toplumsal yaşamda vazgeçilmezliği onun, düzen, sosyal ihtiyaçları giderme ve özellikle adalet açısından anlamı vurgulanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuk Kavramı | |
2) | Hukuk Kavramının Diğer Toplumsal Davranış Kuralları Açısından Ayırt Edici Özelliği | |
3) | Yaptırım Kavramı | |
4) | Hukukun Kaynakları | |
5) | Özel Hukuk ve Kamu Hukuku Ayrımı | |
6) | Özel Hukuk ile İlgili Alt Bilgiler | |
7) | Kamu Hukuku ile İlgili Alt Bilgiler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının Temel İlkeleri | |
10) | Demokrasinin Temel İlkeleri | |
11) | Hukukun Uygulanmasına İlişkin Sorunlar | |
12) | Hukukta Yorum | |
13) | Dava Çeşitleri ve Hakların Korunması | |
14) | Yargı Teşkilatı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1- AYBAY, Aydın/ AYBAY, Rona/ PEHLİVAN, Ali: Hukuka Giriş, 15. Baskı, İstanbul 2019. 2- BİLGE, Necip: Hukuk Başlangıcı/ Hukukun Temel Kavram ve Kurumları, 35. Bası, Ankara 2017. 3- ESENER, Turhan: Hukuka Giriş, 11. Bası, İstanbul 2015. 4- GÖZÜBÜYÜK, Şeref: Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, 39. Bası, Ankara 2017. 5- GÖZLER, Kemal: Hukuka Giriş, 16. Bası, Bursa 2019. 6- GÜRİZ, Adnan: Hukuk Başlangıcı, 18. Bası, Ankara 2017. 7- IŞIKTAÇ, Yasemin: Hukuk Başlangıcı, 3. Bası, İstanbul 2015. 8- KEYMAN, Selahattin/TOROSLU, Haluk: Hukuka Giriş, 5. Bası, Ankara 2012. 9- ÖZBUDUN, Ergun: Türk Anayasa Hukuku, 18. Bası, Ankara 2018. 10- ÖZTAN, Bilge: Medenî Hukuk’un Temel Kavramları, 43. Bası, Ankara 2019. 11- UYGUN, Oktay: Hukuk Teorileri, 1. Bası, İstanbul 2017. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | |||||||||||||
2) İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||||
3) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | |||||||||||||
4) Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |||||||||||||
5) İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | |||||||||||||
6) Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | |||||||||||||
7) Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | |||||||||||||
8) Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | |||||||||||||
9) İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | |||||||||||||
10) Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | |||||||||||||
11) Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | |||||||||||||
12) Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | |||||||||||||
13) İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||
14) Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanı ile ilgili kazanılan bilgiler, iletişim bilimine katkı sağlar. | 1 |
2) | İletişimin temel özelliklerine ilişkin bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin temel bilgiler, disiplinler arası çalışmalarda kullanılır. | 5 |
4) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorilerinin, kuramlarının ve uygulamalarının eleştirel bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | 3 |
5) | İletişim alanındaki mesleki gelişmeler, yenilikler ve alana ilişkin sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçları adına bilgi kazanır. | 1 |
6) | Halkla ilişkiler ve reklamcılık dahilinde iletişim stratejileri ve çalışmaları tasarlayacak düzeyde bilgili olur. | 1 |
7) | Ulusal ve uluslararası gündemi, iletişim danışmanlığı mesleği gerekleri doğrultusunda takip ve analiz edebilir. | 5 |
8) | Stratejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenmek, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 3 |
9) | İletişimin temel özelliklerini anlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir. | 2 |
10) | Birey olarak, ekip çalışmasına uyum sağlar, inisiyatif kullanır, uygulama ve raporlama yetkinliği kazanır. | 1 |
11) | Geleneksel ve yeni medyaya ilişkin yenilikleri ve alanla ilgili önemli sözlü, yazılı ve dijital iletişim araçlarını takip eder ve yorumlar. | 1 |
12) | Halkla İlişkiler ve reklam kampanyaları planlayabilme, değerlendirme ve kampanya sürecini yürütebilme yetkinliğine sahip olur. | 1 |
13) | İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını kendi çalışmalarında kullanır. | 2 |
14) | Hazırladığı özgün içerikleri, geleneksel ve dijital medya aracılığıyla hedef kitlesinin kullanımına sunar. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 |