PSI314 Pozitif Psikolojiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI314
Ders İsmi: Pozitif Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Pozitif Psikoloji alanının anahtar kavramlarını anlamak ve iyi olma halinin anlaşılmasında kullanılan bilimsel yöntemler konusunda öğrencileri bilgilenmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, pozitif psikolojinin tarihçesini, mutluluk, iyilik hali, yaşam doyumu, akış, umut ve iyimserlik, erdem gibi kavramların tanımlarını ve olumlu duygular, anlamlı ilişkiler kurma, pozitif psikolojisinin uygulamaları gibi konularda yapılan araştırmaları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pozitif psikolojide yer alan anahtar kavramları tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öznel iyi oluşu incelemek için kullanılan bilimsel yöntemleri açıklayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kişisel iyiliği şekillendiren diğer kişilerin tutumlarını ve değerlerini açıklayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pozitif Psikoloji Nedir? Slaytlar
2) Pozitif Psikoloji Hakkında Bilgi Edinmek Slaytlar
3) Olumlu Deneyim Slaytlar
4) Mutluluk Slaytlar
5) Mutluluk Slaytlar
6) Olumlu Düşünme Slaytlar
7) Olumlu Düşünme Slaytlar
8) Ara Sınav -
9) Karakterin Güçlü Yönleri Slaytlar
10) Değerler Slaytlar
11) İyi Olma Hali Slaytlar
12) İyi Olma Hali Slaytlar
13) Olumlu İlişkiler Slaytlar
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar

Slides
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
A Primer in Positive Psychology by C. Peterson (2006).
Ek Kaynaklar
Stumbling on Happiness. By Daniel Gilbert (2006): Knopf
The Science of Well-being by F. A. Huppert, N. Baylis and B. Keverne (2007) Oxford.

Course Books
A Primer in Positive Psychology by C. Peterson (2006).
Additional Materials
Stumbling on Happiness. By Daniel Gilbert (2006): Knopf
The Science of Well-being by F. A. Huppert, N. Baylis and B. Keverne (2007) Oxford.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 5
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 2
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 5
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 2
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 4
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 3
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 4
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 5
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 2
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 2
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 6 6
Ara Sınavlar 7 8
Final 7 8
Toplam İş Yükü 120