Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT112 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Radyasyon Fiziği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT ÖRÜK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Medikal Fizikte kullanılan Radyasyonlar ve ilgili fizik ilkelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Radyasyonlar, sınıflandırılmaları, madde ile etkileşmeleri, enerji aktarımı ve enerji soğurulması, X-ışını oluşumu, radyoaktif bozunma kinetiği ve radyoaktif bozunma türleri, radyoaktif çekirdeklerin oluşumu, Tıpta kullanılan parçacık hızlandırıcıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel parçacıkların ve radyasyonların sınıflandırılması | Ders notları |
2) | Doğrudan İyonlaştırıcı radyasyonlar | Ders notları |
3) | Dolaylı İyonlaştırıcı radyasyonlar | Ders notları |
4) | X ışınlarının oluşumu | Ders notları |
5) | İki parçacıklı çarpışmalar | Ders notları |
6) | Yüklü parçacıkların madde ile etkileşmeleri | Ders notları |
7) | Ara sınav | Ders notları |
8) | Fotonların madde ile etkileşmelerinde enerji transferi ve enerji soğurulması | Ders notları |
9) | Nötronların madde ile etkileşmeleri | Ders notları |
10) | Radyoaktif bozunma kinetiği | Ders notları |
11) | Radyoaktif bozunma biçimleri | Ders notları |
12) | Radyoaktif çekirdeklerin üretimi | Ders notları |
13) | Tıpta parçacık hızlandırıcıları | Ders notları |
14) | Genel tekrar | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi görüntüleme programının kazınımı, mezunların sağlık alanında yüksek düzeyde bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu program, öğrencilere radyografi, ultrasonografi, manyetik rezonans görüntüleme (MR) ve bilgisayarlı tomografi (BT) gibi çeşitli görüntüleme tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazandırırken, aynı zamanda hasta güvenliği, etik uygulamalar ve sağlık ekipleriyle etkili iletişim gibi önemli konuları da öğretir. Mezunlar, tıbbi cihazların bakımını yapabilme, görüntüleri yorumlayabilme ve sağlık standartlarına uygun çalışma yeteneği ile donanmış olarak mezun olurlar. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |