YBS407 Tüketici Davranışlarıİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YBS407
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMA NUR SARIKAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere tüketici davranışlarının temel kavramlarını, karar süreçlerini ve pazarlama stratejilerine etkilerini öğretmektir. Tüketici davranışlarının psikolojik, sosyal ve kültürel boyutları incelenerek, öğrencilerin tüketici ihtiyaçlarını daha iyi anlamaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Tüketici davranış teorileri, karar verme süreçleri, tüketici ihtiyaçları, motivasyon, algı, öğrenme, tutumlar ve kültürel faktörler gibi konuları kapsamaktadır. Ders kapsamında ayrıca, tüketici davranışlarının pazarlama stratejileri üzerindeki etkileri ve dijital dünyada tüketici davranışları da ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Tüketici Davranışları Temel Kavramlarını Anlama: Tüketici davranışlarının temel ilkelerini öğrenir.
2) 2. Tüketici Karar Süreçlerini Analiz Etme Becerisi: Tüketici karar alma süreçlerini analiz eder ve pazarlama stratejilerine uyarlayabilir.
3) 3. Psikolojik ve Sosyal Faktörlerin Tüketici Üzerindeki Etkisini Anlama: Tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik ve sosyal faktörleri değerlendirir.
4) 4. Dijital Dünyada Tüketici Davranışlarını İnceleyebilme: Dijital platformlarda tüketici davranışlarını inceleyip stratejiler geliştirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışlarına Giriş PPT Belgeler, Ders Kitapları
2) Tüketici Davranış Teorileri ve Modelleri
3) Tüketici Karar Verme Süreci PPT Belgeler, Ders Kitapları
4) İhtiyaçlar, Motive ve Motivasyon Teorileri PPT Belgeler, Ders Kitapları
5) Algı ve Algısal Haritalama Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson.
6) Tüketicilerin Öğrenme Süreçleri ve Bellek Hoyer, W. D., & MacInnis, D. J. (2013). Consumer Behavior. Cengage Learning.
7) Tutumlar ve Tüketici Tutum Modelleri Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention, and Behavior. Addison-Wesley.
8) Tüketici Kişilik ve Yaşam Tarzı Hawkins, D. I., & Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy.
9) Sosyal ve Kültürel Etkiler Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson.
10) Aile ve Hane Halkı Etkileri Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior. Pearson.
11) Dijital Dünyada Tüketici Davranışları Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley.
12) Tüketici Sadakati ve Marka Bağlılığı Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. Free Press.
13) Pazarlama Stratejilerinde Tüketici Davranışlarının Rolü Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Pearson.
14) Gelecek Trendler ve Tüketici Davranışlarında Değişimler Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PPT Dosyalar
Diğer Kaynaklar: Kitaplar:
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior. Pearson.
Hoyer, W. D., & MacInnis, D. J. (2013). Consumer Behavior. Cengage Learning.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley.
Makaleler:
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention, and Behavior. Addison-Wesley.
Blackwell, R. D., Miniard, P. W., & Engel, J. F. (2006). Consumer Behavior. Cengage Learning.
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. Free Press.
Online Kaynaklar:
Coursera: Consumer Behavior by University of Illinois
edX: Marketing Analytics and Consumer Behavior by Berkeley Haas
YouTube: TED Talks ve Harvard Business Review tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri üzerine çeşitli dersler ve seminerler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. 3
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak 5
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 4
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. 2
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. 3
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 3
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 2
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. 2
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. 4
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak 1
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. 2
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak 4
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 2 2
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 78