Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tüketici Davranışlarına Giriş |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
2) |
Tüketici Davranış Teorileri ve Modelleri |
|
3) |
Tüketici Karar Verme Süreci |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
4) |
İhtiyaçlar, Motive ve Motivasyon Teorileri |
PPT Belgeler, Ders Kitapları |
5) |
Algı ve Algısal Haritalama |
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson. |
6) |
Tüketicilerin Öğrenme Süreçleri ve Bellek |
Hoyer, W. D., & MacInnis, D. J. (2013). Consumer Behavior. Cengage Learning. |
7) |
Tutumlar ve Tüketici Tutum Modelleri |
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention, and Behavior. Addison-Wesley. |
8) |
Tüketici Kişilik ve Yaşam Tarzı |
Hawkins, D. I., & Mothersbaugh, D. L. (2010). Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. |
9) |
Sosyal ve Kültürel Etkiler |
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson. |
10) |
Aile ve Hane Halkı Etkileri |
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior. Pearson. |
11) |
Dijital Dünyada Tüketici Davranışları |
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley. |
12) |
Tüketici Sadakati ve Marka Bağlılığı |
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. Free Press. |
13) |
Pazarlama Stratejilerinde Tüketici Davranışlarının Rolü |
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Pearson. |
14) |
Gelecek Trendler ve Tüketici Davranışlarında Değişimler |
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson. |
Ders Notları / Kitaplar: |
PPT Dosyalar |
Diğer Kaynaklar: |
Kitaplar:
Solomon, M. R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. Pearson.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behavior. Pearson.
Hoyer, W. D., & MacInnis, D. J. (2013). Consumer Behavior. Cengage Learning.
Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley.
Makaleler:
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). Belief, Attitude, Intention, and Behavior. Addison-Wesley.
Blackwell, R. D., Miniard, P. W., & Engel, J. F. (2006). Consumer Behavior. Cengage Learning.
Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. Free Press.
Online Kaynaklar:
Coursera: Consumer Behavior by University of Illinois
edX: Marketing Analytics and Consumer Behavior by Berkeley Haas
YouTube: TED Talks ve Harvard Business Review tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri üzerine çeşitli dersler ve seminerler. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. |
3 |
2) |
İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak |
5 |
3) |
Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. |
4 |
4) |
İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. |
2 |
5) |
Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. |
3 |
6) |
Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. |
3 |
7) |
İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. |
2 |
8) |
Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. |
2 |
9) |
İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. |
2 |
10) |
Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. |
4 |
11) |
İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak |
1 |
12) |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. |
2 |
13) |
Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak |
4 |
14) |
Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
3 |