Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel çerçeve ders işlenme yöntemi bilgilendirme |
Slaytlar |
2) |
Grup kuralları, grup olarak tanışma ve karşılaşma psikodramanın tarihçesi |
Slaytlar |
3) |
Psikodrama-Sosyometri-Grup psikoterapisi hakkında kuramsal bilgi |
Slaytlar |
4) |
Psikodrama oturumu aşamaları (Isınma-Oyun-Paylaşım) hakkında kuramsal bilgi |
Slaytlar |
5) |
Psikodrama oturumu aşamaları (Isınma-Oyun-Paylaşım) hakkında kuramsal bilgi |
Slaytlar |
6) |
Psikodramanın öğeleri |
Slaytlar |
7) |
Psikodramanın öğeleri |
Slaytlar |
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Öğrenci gruplarının oyun tasarımlarının sunumu |
Slaytlar |
10) |
Öğrenci gruplarının oyun tasarımlarının sunumu |
Slaytlar |
11) |
Öğrenci gruplarının oyun tasarımlarının sunumu |
Slaytlar |
12) |
Öğrenci gruplarının oyun tasarımlarının sunumu |
Slaytlar |
13) |
Öğrenci gruplarının oyun tasarımlarının sunumu |
Slaytlar |
14) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Slaytlar
Slides |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitapları
Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35.
Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları.
Altınay, D. (2015). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları: İstanbul, s: 29-292.
Altınay, D. (2015). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı: Yaşama Dair Çok Şey. Epsilon Yayınları: İstanbul
Ek Kaynaklar
Slaytlar
Course Books
Dökmen Ü. (2013). Sosyometri ve Psikodrama (4. baskı). Remzi Kitapevi, İstanbul, 21-35.
Özbek, A., Leutz, G. (2013). Psikodrama: Grup Psikoterapisinde Sahnesel Etkileşim, Ankara: Abdülkadir Özbek Psikodrama Enstitüsü Yayınları.
Altınay, D. (2015). Psikodrama 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler. Epsilon Yayınları: İstanbul, s: 29-292.
Altınay, D. (2015). Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı: Yaşama Dair Çok Şey. Epsilon Yayınları: İstanbul
Additional Materials
Slides
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. |
3 |
2) |
Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. |
5 |
4) |
Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. |
5 |
5) |
Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
6) |
Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. |
1 |
7) |
Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. |
5 |
8) |
Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. |
5 |
9) |
Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. |
5 |
11) |
Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. |
5 |
12) |
Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. |
2 |
13) |
Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. |
5 |
14) |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. |
5 |
15) |
Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. |
2 |
16) |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. |
5 |
17) |
İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. |
5 |
18) |
Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. |
5 |
19) |
Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |