PSI402 Uygulamalı Bireysel ve Grup Terapisiİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI402
Ders İsmi: Uygulamalı Bireysel ve Grup Terapisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders bireysel ve grup psikoterapilerinin temel tekniklerinin ve becerilerinin edinilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bireysel ve grup psikoterapilerinin teknik ve yöntemleri, bireysel ve grup terapilerinde etik ilkeler, grup terapilerinin dinamikleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bireysel terapilerinin temel kavramlarını tanımlayabilme
2) Grup terapilerinin temel kavramlarını tanımlayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı terapi ekollerinin bireysel ve grup terapilerine yaklaşımını açıklayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bireysel ve grup terapilerinin benzerliklerinin ve farklılaştığı noktaları ayırt edilebilme
2) Grup dinamiklerini açıklayabilme
3) Zorlu danışanlarla baş etme yöntemlerini açıklayabilme
4) Etik ilke ve kuralları sayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders planın ve kaynakların paylaşılması Slaytlar
2) Bireysel ve grup psikoterapilerinin tarihçesi Slaytlar
3) Bireysel ve grup psikoterapilerinin farklılaştığı noktalar Slaytlar
4) Bireysel ve grup psikoterapisinde psikodinamik yaklaşım Slaytlar
5) Bireysel ve grup psikoterapisinde davranışçı yaklaşım Slaytlar
6) Bireysel ve grup psikoterapisinde varoluşçu yaklaşım Slaytlar
7) Bireysel ve grup psikoterapisinde danışan odaklı yaklaşım Slaytlar
8) Ara Sınav -
9) Bireysel ve grup psikoterapisinde tedavi edici etmenler Slaytlar
10) Terapistin temel görevleri Slaytlar
11) Bireysel ve grup psikoterapilerinde çerçevenin oluşturulması Slaytlar
12) Tedavi süreci ve tedavinin sonlandırılması Slaytlar
13) Zorlu danışanlar ve grup üyelerinde zor davranışlar Slaytlar
14) Bireysel terapilerde ve grup terapilerinde etik ilkeler ve kurallar Slaytlar
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar

Slides
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
Yalom, I. (2002). Grup psikoterapisinin teori ve pratiği (1. Baskı). (A. Tangör ve Ö. Karaçam, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995.)
Ek Kaynaklar
Slaytlar


Course Books
Yalom, I. (2002). Grup psikoterapisinin teori ve pratiği (1. Baskı). (A. Tangör ve Ö. Karaçam, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995.)
Additional Materials
Slides

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 4
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 4
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 5
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 5
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 3
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 5
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 4
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 5
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 2
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Raporlama
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 5 5
Final 5 5
Toplam İş Yükü 150