ICM315 Mekanda Kavram Geliştirmeİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM315
Ders İsmi: Mekanda Kavram Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Ayşe Nur ACAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç mimarlığın temel konsepti olan mekanlara çok boyutlu bir bakışın sağlanması için psikososyal ve fiziksel faktörleri incelemek.
Dersin İçeriği: Mekanın Tanımı/Mimarlık Tarihinde Mekan Kavramı/Mekan Geometrisi/Kültür,Zaman,Yer ve Yön Faktörleri/Mekanı Biçimlendiren Elemanlar/Mekanın Boyutları ve Oranı/Mekan-Fonksiyon İlişkisi/Mekan Algılaması/Mekanda Hareket/Zaman-Mekan-Mimarlık/Mekan Dizilimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Mekan kavramını, oran, boyut, biçim, kültür, zaman, yer ve yön faktörleri bağlamında sorgulayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mimarlıkta mekan kavramı ile ilgili geçmiş ve güncel literatür hakkında bilgi sahibi olur
2) Mekanı analitik olarak değerlendirebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı işlevler için kullanılacak farklı mekanları tasarlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve içeriğin incelenmesi
1) Sahne ve salon tasarımının ana ilkeleri, tasarım değişkenlerinin tanıtılması
2) Mekanın Tanımı
2) Sahne ve salon tasarımının ana ilkeleri, tasarım değişkenlerinin tanıtılması
3) Mekanın Mimarlık Tarihindeki Yeri
3) Sahne ve salon tasarımının ana ilkeleri, tasarım değişkenlerinin tanıtılması
4) Mekanın Ögeleri
4) Tasarım değişkenlerinin tanıtılması;görsel konfor
5) işitsel konfor
5) Mekanın Geometrisi
6) ısısal konfor
6) Mekan ve Kitlesi
7) VİZE
7) Ara sınav
8) İç Mekan, Dış Mekan
8) Salon formuna bağlı tasarım değişkenlerinin belirlenmesi, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması
9) Malzeme,donatı ve mobilyalara bağlı olarak salon ve sahne tasarımı, iki ve üç boyutlu çizimlerle konunun anlatılması
9) Mekanın Antropometrik Boyutları
10) Proje çalışması, plan ve kesitler
10) Yer ve Mekan
11) Proje çalışması, plan ve kesitler
11) Mekan Kültürü
12) Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
12) Mekan Kültürü
13) Zaman, Mekan ve Mimarlık
13) Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
14) Yapı elemanları, mobilya, donatı ve bitirme elemanlarında kullanılacak malzeme kararlarını alabilme ve detaylandırabilme
14) Zaman, Mekan ve Mimarlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme.
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme.
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme.
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme.
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme.
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme.
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme.
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme.
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme.
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme.
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme.
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme.
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında gerekli, düşünsel, bilimsel, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olabilme. 3
2) Disiplinler arası ortak çalışabilme. 4
3) Tasarım problemi oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetebilme. 4
4) Tasarım alanındaki estetik, sanat, strüktür ve teknik bilgi birikimini bütünleşik bir iç mekân ve çevre tasarım sürecinde birleştirip uygulayabilme. 3
5) Ulusal ve uluslararası mimari yaklaşımları ve örnekleri karşılaştırabilme. 3
6) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 5
7) Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alabilme. 2
8) İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme. 4
9) Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik, tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme. 4
10) İşlev-form-renk-ışık-malzeme faktörlerini içmimari tasarımda kullanabilme. 2
11) Güncel yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibi olabilme. 2
12) Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olabilme. 2
13) İnsan-mobilya-mekan-çevre ilişkilerini tasarıma uyarlayabilme. 2
14) Edindiği kuramsal, teknik ve estetik bilgilerle özgün tasarım dilini oluşturabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 7 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120