PSY322 Cognitive Behavioral Therapies IIİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (İngilizce)Öğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY322
Ders İsmi: Cognitive Behavioral Therapies II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Betül BUZLUK
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste bilişsel davranışçı terapilerin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli, tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu kısaca ele alındıktan sonra, vaka formülasyonun nasıl yapılacağı, buna bağlı tedavi planının nasıl oluşturulacağı, terapi teknik ve müdahale yöntemlerinin nasıl kullanılacağı gibi konuların öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders bilişsel-davranışçı yaklaşım temelli değerlendirme süreçlerini ve bilişsel yaklaşımın belirli psikopatolojileri nasıl kavramsallaştırdığını ve depresyon, sosyal fobi, obsesif-kompulsif bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu, yeme bozuklukları ve cinsel işlev bozuklukları gibi bozuklukların bilişsel-davranışçı tedavilerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilişsel Davranışçı Terapilerin tarihsel gelişimi, araştırma, değerlendirme yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi verebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) BDT kuramlarını kullanarak belirli vakalar için davranışsal analiz formüle edebilme
2) BDT oturumlarını yapılandırabilme
3) Belirli BDT yöntem ve tekniklerini (örn. Davranışsal kayıtlar, pekiştirme uygulamaları, maruz bırakma yöntemleri, gevşeme egzersizleri) uygulayabilme
4) BDT yöntem ve tekniklerinin etkililiğini değerlendirebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişsel Davranış Terapisine Giriş Ders Kitabı
2) Tedaviye Genel Bakış ve Bilişsel Kavramsallaştırma Ders Kitabı
3) Değerlendirme Seansı ve İlk Terapi Seansının Yapısı Ders Kitabı
4) Davranışsal Etkinleştirme Ders Kitabı
5) İkinci Seans ve Sonrası: Yapı ve Biçim Ders Kitabı
6) Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler Ders Kitabı
7) Otomatik Düşünceleri Belirleme ve Duyguların Belirlenmesi Ders Kitabı
8) Ara Sınav -
9) Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi ve Otomatik Düşünceleri Yanıtlama Ders Kitabı
10) Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme Ders Kitabı
11) Temel İnançları Tanımlama ve Değiştirme Ders Kitabı
12) Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Ek Teknikler Ders Kitabı
13) İmgeleme ve Ödevler Ders Kitabı
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı

Textbook
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications.
Ek Kaynaklar
Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association.


Course Books
Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications.
Additional Materials
Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 5
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 3
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 5
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 1
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 2
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 2
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 5
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Rapor Yazma
Rol oynama
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 79
Ara Sınavlar 1 5
Final 2 10
Toplam İş Yükü 150