Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY322 | ||||||||
Ders İsmi: | Cognitive Behavioral Therapies II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Betül BUZLUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişsel davranışçı terapilerin dayandığı felsefi ve kuramsal insan modeli, tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu kısaca ele alındıktan sonra, vaka formülasyonun nasıl yapılacağı, buna bağlı tedavi planının nasıl oluşturulacağı, terapi teknik ve müdahale yöntemlerinin nasıl kullanılacağı gibi konuların öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ders bilişsel-davranışçı yaklaşım temelli değerlendirme süreçlerini ve bilişsel yaklaşımın belirli psikopatolojileri nasıl kavramsallaştırdığını ve depresyon, sosyal fobi, obsesif-kompulsif bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu, yeme bozuklukları ve cinsel işlev bozuklukları gibi bozuklukların bilişsel-davranışçı tedavilerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişsel Davranış Terapisine Giriş | Ders Kitabı |
2) | Tedaviye Genel Bakış ve Bilişsel Kavramsallaştırma | Ders Kitabı |
3) | Değerlendirme Seansı ve İlk Terapi Seansının Yapısı | Ders Kitabı |
4) | Davranışsal Etkinleştirme | Ders Kitabı |
5) | İkinci Seans ve Sonrası: Yapı ve Biçim | Ders Kitabı |
6) | Terapi Seanslarını Yapılandırmayla İlgili Problemler | Ders Kitabı |
7) | Otomatik Düşünceleri Belirleme ve Duyguların Belirlenmesi | Ders Kitabı |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Otomatik Düşüncelerin Değerlendirilmesi ve Otomatik Düşünceleri Yanıtlama | Ders Kitabı |
10) | Ara İnançları Belirleme ve Değiştirme | Ders Kitabı |
11) | Temel İnançları Tanımlama ve Değiştirme | Ders Kitabı |
12) | Bilişsel ve Davranışçı Tekniklere Ek Teknikler | Ders Kitabı |
13) | İmgeleme ve Ödevler | Ders Kitabı |
14) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı Textbook |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitapları Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications. Ek Kaynaklar Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association. Course Books Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2. baskı). New York: Guilford Publications. Additional Materials Farmer, R. F. ve Chapman, A. L. (2016). Behavioral interventions in cognitive behavior therapy: Practical guidance for putting theory into action (2. baskı). Washington, DC: American Psychological Association. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | ||||||||||||||||||
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | ||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||||||
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | ||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | ||||||||||||||||||
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | ||||||||||||||||||
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | ||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | ||||||||||||||||||
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | ||||||||||||||||||
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | ||||||||||||||||||
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | ||||||||||||||||||
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | ||||||||||||||||||
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. | 5 |
2) | Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir | 5 |
3) | Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
4) | Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. | 5 |
5) | Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
6) | Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. | 1 |
8) | Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. | 2 |
9) | Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. | 5 |
10) | Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 5 |
11) | Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. | |
12) | Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. | 2 |
13) | Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. | 5 |
14) | Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. | 5 |
15) | Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. | 4 |
16) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. | 5 |
17) | İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. | 5 |
18) | Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. | 5 |
19) | Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 79 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |