Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SSBF013 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Matematik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğretmek ve öğrencinin gerekli ve yeterli bilgi düzeyine çıkmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kümeler ve Sayı Kümeleri, Temel Kavramlar (Ardışık Sayılar, Asal sayılar, faktöriyel, Taban Aritmetiği, Sayı Basamakları), Asal Çarpanlar, Bölme-Bölünebilme, OBEB-OKEK, Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Rasyonel sayılar ve Ondalıklı Sayılar, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Modüler Aritmetik, Cebir Kavramı, Özdeşlikler ve Çarpanlarına Ayırma, Oran-Orantı, Denklem Çözme( 1. ve 2. Derece Denklemler), Problemler, Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kümeler ve Sayı Kümeleri | |
2) | Temel Kavramlar (Ardışık Sayılar, Asal sayılar, faktöriyel, Taban Aritmetiği, Sayı Basamakları) | |
3) | Asal Çarpanlar, Bölme-Bölünebilme, OBEB-OKEK | |
4) | Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer | |
5) | Rasyonel sayılar ve Ondalıklı Sayılar | |
6) | Üslü Sayılar | |
7) | Köklü sayılar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Modüler Aritmetik | |
10) | Cebir Kavramı, Özdeşlikler ve Çarpanlarına Ayırma | |
11) | Oran-Orantı, Denklem Çözme( 1. ve 2. Derece Denklemler) | |
12) | Problemler | |
13) | Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık | |
14) | Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Bekteş, M. ve Güneş, R. (2011), Mesleki Matematik, Lisans Yayınları Çelik B. , Bozyokuş H. , Çelik N. , Ezentaş R. , Özden H. (2016) ,Mesleki Matematik, 2. Baskı, İstanbul :Dora |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |||||||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |||||||||||||
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |||||||||||||
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |||||||||||||
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |||||||||||||
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |||||||||||||
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |||||||||||||
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |||||||||||||
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |||||||||||||
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |||||||||||||
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |||||||||||||
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak. | |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak | |
3) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
4) | İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek. | |
5) | Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek. | |
6) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | |
7) | İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | |
8) | Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek. | |
9) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | |
10) | Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak. | |
11) | İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak | |
12) | Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak. | |
13) | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak | |
14) | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |