SSBF013 Temel Matematikİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SSBF013
Ders İsmi: Temel Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. Sedanur YEŞİLKAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğretmek ve öğrencinin gerekli ve yeterli bilgi düzeyine çıkmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kümeler ve Sayı Kümeleri, Temel Kavramlar (Ardışık Sayılar, Asal sayılar, faktöriyel, Taban Aritmetiği, Sayı Basamakları), Asal Çarpanlar, Bölme-Bölünebilme, OBEB-OKEK, Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Rasyonel sayılar ve Ondalıklı Sayılar, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Modüler Aritmetik, Cebir Kavramı, Özdeşlikler ve Çarpanlarına Ayırma, Oran-Orantı, Denklem Çözme( 1. ve 2. Derece Denklemler), Problemler, Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sayı kümelerini açıklar. Sayı kümelerinde dört işlem sorularını çözer.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Üslü ve köklü ifadelerle cebirsel işlemler yapar bunlarla ilgli denklemler çözer.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Denklem ve özdeşlikler ile ilgili problemleri, bir bilinmeyenli birinci ve ikinci dereceden denklemleri, birinci dereceden iki bilinmeyeni denklem sistemlerini ve mutlak değerli denklemleri çözer.
2) Oran-orantı, yüzde, kar-zarar, karışım problemlerini çözer.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bağıntı ve fonksiyon arasında ilişkiyi açıklar. Bir fonksiyonun tersini ve fonksiyon özelliklerini listeler. Bileşke fonksiyonu ve bazı özel fonksiyonları açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kümeler ve Sayı Kümeleri
2) Temel Kavramlar (Ardışık Sayılar, Asal sayılar, faktöriyel, Taban Aritmetiği, Sayı Basamakları)
3) Asal Çarpanlar, Bölme-Bölünebilme, OBEB-OKEK
4) Basit Eşitsizlikler, Mutlak Değer
5) Rasyonel sayılar ve Ondalıklı Sayılar
6) Üslü Sayılar
7) Köklü sayılar
8) Ara Sınav
9) Modüler Aritmetik
10) Cebir Kavramı, Özdeşlikler ve Çarpanlarına Ayırma
11) Oran-Orantı, Denklem Çözme( 1. ve 2. Derece Denklemler)
12) Problemler
13) Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık
14) Bağıntı ve Fonksiyonlar, Olasılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Bekteş, M. ve Güneş, R. (2011), Mesleki Matematik, Lisans Yayınları

Çelik B. , Bozyokuş H. , Çelik N. , Ezentaş R. , Özden H. (2016) ,Mesleki Matematik, 2. Baskı, İstanbul :Dora

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletmenin farklı alanlarıyla ilgili kavram ve teorileri kurumlarla ilintili problemleri çözmek için kullanmak.
2) İşletmenin yöneticileri olarak uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak
3) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
4) İş gereksinimlerini desteklemek için donanım ve yazılım bileşenlerinin tasarım ve uygulamalarını içeren kurumsal bilgi teknolojisi altyapısını anlayacak ve geliştirecek teknikler geliştirmek.
5) Sürekli proses iyileştirmesi amacıyla operasyonel iş süreçlerini, birlikte çalışacak bilgi teknolojileri bileşenlerini de belirleyecek şekilde tanımlamak ve belgelemek.
6) Bilgi teknolojileri uygulamalarında yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek.
7) İş çevresinde gerekli olan takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek.
8) Bilgi teknolojileri ile ilgili işletme problemleriyle uğraşırken etik ve çevresel meseleler konusunda farkındalık göstermek.
9) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak.
10) Mevcut ve çeşitli çevrelere yenilikçi ve yaratıcı biçimde çözümler uygulamak.
11) İşletme ve yönetim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla iletişim kurmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetim alanında ileri bilgisayar programları ile kullanmak.
13) Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlamak ve sunmak
14) Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilmek ve bu dokümanları sunmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Derse Özgü Staj 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 146