PSI105 Felsefeye Giriş İstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI105
Ders İsmi: Felsefeye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ogretimelemanipsk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, Batı felsefesi disiplini hakkında genel bir bilgi edinmek ve felsefi bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu amaçla temel kavram ve problemler tarihsel bir perspektiften incelenecektir. Bu sınav yöntemi sayesinde katılımcılara eleştirel düşünme ve felsefi sorgulama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Antik felsefe, modernite, temel felsefi eserler, teoriler ve alt disiplinler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eleştirel bakış açısına uygun açıklamalar yapabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Felsefi sorgulama becerileri sergiyebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Okunan metnin ne anlama geldiğini kavrayabilme
2) Sistematik düşünme becerisini sergileyebilme
3) Düşünceyi ifade etme yeteneğinin gelişimine uygun konuyla ilgili örnekler verebilme
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Neden felsefe? -
2) Eleştirel düşünme ve temel kavramlar Bryan Magee, Felsefenin Öyküsü, s. 6-12 Bertrand Russell, Felsfenin değeri, s. 122-129 Senar Alkın, Felsefe ve Eleştirel Düşünce, s. 1-11 Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, s. 11-28
3) Antik felsefeye giriş – Doğa Filozofları Bryan Magee, Yunan Dünyası, s.12-20 Jostein Gaarder, Sofi’nin Dünyası, s. 37-51
4) Sokrates ve Platon Bryan Magee, Yunan Dünyası, s. 20-32 Nigel Warburton, Sokrates ve Platon, s. 11-21 Platon, Menon Diyaloğu (8 sayfa)
5) Platon Platon, Mağara Alegorisi (6 sayfa)
6) Aristoteles Bryan Magee, Aristoteles, s. 32-40
7) Ortaçağ felsefesine giriş Bryan Magee – Hıristiyanlık Felsefesi, s. 50-63
8) Ara Sınav -
9) Anselmus ve Augustinus Nigel Warburton, Augustinus, s. 57-65 Nigel Warburton, Anselmus ve Aquinas, s. 76-81
10) Rönesans Dostoyevski, Karamazov Kardeşler,Büyük Engizisyoncu (30 pages) Bryan Magee Modern Bilimin Başlangıcı, s.64-72
11) Descartes I Nigel Warburton, Descartes, s. 100 -109
12) Ampirizm Locke ve Hume Bryan Magee, Büyük Deneyciler, s.102-110
13) Hume Bryan Magee, Hume, s. 112-118 Hasan Cem Çal, Hume’ün Nedensellik Analizi Üzerine Bir İnceleme, 1-8.
14) Kant ve Genel Değerlendirme Bryan Magee, Kant, s.132-138

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okumalar Blackboard üzerinden paylaşılacaktır.

Readings will be shared on Blackboard.
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
Magee, Bryan. Felsefenin Öyküsü. Dost yayınları, 2004
Warburton, Nigel. Felsefenin Kısa Tarihi. Alfa Yayınları, 2011
Ek Kaynaklar
Cevizci, Ahmet. Felsefe’ye Giriş, Say Yayınları 2012
Cevizci, Ahmet.Felsefe Sözlüğü, Say Yayınları 2011
Descartes, Meditasyonlar, Alfa Yayıncılık, 2015
Dostoyevski, Karamazov Kardeşler, 1879
Ferry, L. (2007). Gençler için Batı Felsefesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası
Gaarder, Jostein Sophie’nin Dünyası, Pan Yayıncılık, 2002
Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, Say Yayınları 2017
Platon, Devlet. İş Bankası Kültür Yayınları, 2016
Russell, Bertrand. Felsefe Sorunları. Kabalcı Yayınları, 1994
Warburton, Nigel. Felsefeye Giriş. Alfa Yayınları, 2015

Course Books
Magee, Bryan. Felsefenin Öyküsü. Dost yayınları, 2004
Warburton, Nigel. Felsefenin Kısa Tarihi. Alfa Yayınları, 2011
Additional Materials
Cevizci, Ahmet. Felsefe’ye Giriş, Say Yayınları 2012
Cevizci, Ahmet.Felsefe Sözlüğü, Say Yayınları 2011
Descartes, Meditasyonlar, Alfa Yayıncılık, 2015
Dostoyevski, Karamazov Kardeşler, 1879
Ferry, L. (2007). Gençler için Batı Felsefesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası
Gaarder, Jostein Sophie’nin Dünyası, Pan Yayıncılık, 2002
Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, Say Yayınları 2017
Platon, Devlet. İş Bankası Kültür Yayınları, 2016
Russell, Bertrand. Felsefe Sorunları. Kabalcı Yayınları, 1994
Warburton, Nigel. Felsefeye Giriş. Alfa Yayınları, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 1
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 1
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 2
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 1
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 1
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 3
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 4
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 4
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 3
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 5
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 4
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 4
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 4
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 6 12
Final 7 12
Toplam İş Yükü 150