PSI219 Görüşme İlke ve Teknikleri Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI219
Ders İsmi: Görüşme İlke ve Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Hatice Büşra ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ESRA ATASOY SUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste psikolojik danışmada kullanılan ilke ve tekniklerin etik ilkeler doğrultusunda nasıl uygulanacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Psikolojik danışmaya yönelik temel kavram ve becerilere yönelik bilgileri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikolojik danışmaya ilişkin temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Danışanın sorununa uygun psikolojik danışma strateji ve müdahalelerini belirleyebilme
2) Psikolojik danışman ve danışan arasında etkili bir iletişim kurmak için psikolojik danışma sürecinde kullanılan teknikleri uygulayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikolojik danışma sürecini sonlandırmak için kullanılan müdahaleleri sayabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Ders İzlencesinin Açıklanması Slaytlar
2) Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri Slaytlar
3) Terapötik Beceriler ve Koşullar Slaytlar
4) Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim Slaytlar
5) Danışan Sorunlarını Değerlendirme Slaytlar
6) Psikolojik Danışmada Amaç oluşturma Slaytlar
7) Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme Slaytlar
8) Duygular İle İlgili Müdahaleler Slaytlar
9) Bilişsel Müdahaleler Slaytlar
10) Davranışçı Müdahaleler Slaytlar
11) Davranışçı Müdahaleler II Slaytlar
12) Sistemik Müdahaleler Slaytlar
13) Çözüm Odaklı Kısa Süreli Terapi Müdahaleler Slaytlar
14) Genel tekrar Slaytlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar

Slides
Diğer Kaynaklar: Ders Kitapları
1. Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim. Mentis Yayınları.
2. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık.
3. Nilüfer Voltan-Acar (2015). Yeniden Terapötik İletişim. İstanbul: Nobel Akademi
4. Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi.
Ek Kaynaklar
5. Ali Eryılmaz ve Tansu Mutlu (2016). Kuramdan Uygulamaya Bireyle Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
6. Türkçapar, M. H. (2018). Bilişsel davranışçı terapi: Temel ilkeler ve uygulama (11. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık, Hill, C. E., & O’Brien, K. M. (1999).
7. Helping skills: Facilitating exploration, insight, and action. Washington: APA, Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (1999).
8. Intentional interviewing & counseling: Facilitating client development in a multicultural society (4th Ed.). Pasific Grove, CA: Brooks/Cole, Okun, B. F. (2002).
9. Effective Helping: Interviewing and counseling techniques (6th Ed.). Pasific Grove, CA: Brooks/Cole.


Course Books
1. Harold Hackney ve Sherry Cormier (2010). Psikolojik Danışma İlke Ve Teknikleri: Psikolojik Yardım El Kitabı, Çev.: Tuncay Ergene, Seher Aydemir Sevim. Mentis Yayınları.
2. Gerard Egan (2014). Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık.
3. Nilüfer Voltan-Acar (2015). Yeniden Terapötik İletişim. İstanbul: Nobel Akademi
4. Harold Hackney, Sherry Cormier (2014). Psikolojik Danışma – Stratejiler ve Müdahaleler. Ankara: PEGEM Akademi.
Additional Materials
5. Ali Eryılmaz ve Tansu Mutlu (2016). Kuramdan Uygulamaya Bireyle Psikolojik Danışma. Ankara: Anı Yayıncılık
6. Türkçapar, M. H. (2018). Bilişsel davranışçı terapi: Temel ilkeler ve uygulama (11. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayıncılık, Hill, C. E., & O’Brien, K. M. (1999).
7. Helping skills: Facilitating exploration, insight, and action. Washington: APA, Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (1999).
8. Intentional interviewing & counseling: Facilitating client development in a multicultural society (4th Ed.). Pasific Grove, CA: Brooks/Cole, Okun, B. F. (2002).
9. Effective Helping: Interviewing and counseling techniques (6th Ed.). Pasific Grove, CA: Brooks/Cole.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir.
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir.
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir.
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir.
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir.
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir.
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir.
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır.
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır.
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür.
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir.
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder.
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır.
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir.
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür.
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır.
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji ve alt alanlarıyla ilgili temel kavramlara ve uygulama bilgilerine yeterli düzeyde sahiptir. 3
2) Psikolojinin kuramsal yaklaşımları ve bakış açıları hakkında bilgi sahibidir. 5
3) Psikolojinin tarihsel sürecini açıklayabilecek yeterli bilgi düzeyine sahiptir. 5
4) Kültürel değerlerin psikoloji üzerindeki etkilerine yönelik bilgi sahibidir. 5
5) Alanıyla ilgili etik ilkeler ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir. 5
6) Alanıyla ilgili araştırma yaparken gerekli teknolojileri kullanabilecek ve bilgiye ulaşabilecek becerilere sahiptir. 1
7) Alanıyla ilgili araştırma yapma, analiz etme ve raporlama becerilerine sahiptir. 2
8) Yaklaşımlar arası karşılaştırma yapabilme ve kültürel özelliklerin yansımalarını analiz edebilme ve alanla ilgili ölçme-değerlendirme yapabilme becerilerine sahiptir. 5
9) Mesleğinin gerektirdiği şekle uygun gözlem yapma becerisine sahiptir. 5
10) Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini sosyal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5
11) Alanıyla ilgili iletişim teknolojilerini takip eder ve kullanır. 5
12) Akıcı bir yabancı dil yetkinliği bulunur, sosyal ve mesleki iletişimi sürdürür. 4
13) Diğer disiplinlerle alanı arasındaki bağlantıları bağdaştırabilir. 5
14) Alanıyla ilgili güncel bilgileri takip ederek gelişimini sürdürmeye devam eder. 5
15) Öğrenme yollarını bilir, bilgilerini paylaşır ve yeni fikirlere karşı açıktır. 4
16) Alanla ilgili bilgi ve uygulama becerilerini mesleki etik ilkelere bağlı olarak kullanma yetkinliğindedir. 5
17) İnsana özgü ve kültürel değerler konusunda bilinçlidir ve bu prensiplere göre yetkinliklerini sürdürür. 4
18) Alanıyla ilgili bireysel veya grup halindeki çalışmalarda gerektiğinde inisiyatif alabilecek sorumluluktadır. 5
19) Almış olduğu görevleri zamanında uygun olarak yerine getirecek sorumluluk bilincine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 90
Ara Sınavlar 7 15
Final 7 15
Toplam İş Yükü 150