Dersin Amacı: |
Bireyin, ailenin ve toplumun bedensel, ruhsal ve sosyal sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sağlığı etkileyen olumsuz durumların düzeltilmesi için temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi ve sonrası dönemler ile kadın sağlığı ve hastalıklarına ilişkin temel bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Kadın Sağlığına Giriş Üreme Sisteminin Anatomisi, Üreme Sisteminin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi, Gebelikte Annenin Fizyolojisi, Gebelikte Anneyi Değerlendirme, Gebelikte Beslenme, Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Ebeveynliğe Hazırlanma ve Doğum Öncesi Bakım, Riskli Gebelikler, İlk trimester ve son trimester kanamaları, Gebelikte Hipertansif Durumlar Gebelik ve Kalp Hastalıkları, Gebelik ve Diyabetüs Mellitüs, Gebelik ve Kan hastalıkları, Gebelik ve Enfeksiyon Hastalıkları, Ağrı Doğum Eylemi Doğum Eyleminde İzlem ve Bakım, Doğum Sonu Dönem Normal Yenidoğanın Fizyolojisi ve Bakımı Yenidoğanın Beslenmesi, Riskli Doğum Eylemi Doğum Sonu Riskli Durumlar, Kadın Hayatının Evreleri Üreme Sistemi Enfeksiyonları, Üreme Siklusu Anomalileri, Üreme organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları, İyi Huylu Jinekolojik Değişimler Jinekolojik Kanserler Jinekolojide Tanı ve Tedavi Yöntemlerini kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kadın Sağlığına Giriş, Üreme Sisteminin Anatomisi |
Ders Notu |
2) |
Üreme Sisteminin Fizyolojisi, Gebeliğin Oluşumu ve Fetusun Fizyolojisi |
Ders Notu |
3) |
Gebelikte Annenin Fizyolojisi, Gebelikte Anneyi Değerlendirme, Gebelikte Beslenme |
Ders Notu |
4) |
Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Ebeveynliğe Hazırlanma ve Doğum Öncesi Bakım |
Ders Notu |
5) |
Riskli Gebelikler, İlk trimester ve son trimester kanamaları |
Ders Notu |
6) |
Gebelikte Hipertansif Durumlar, Gebelik ve Kalp Hastalıkları, Gebelik ve Diyabetüs Mellitüs |
Ders Notu |
7) |
Gebelik ve Kan hastalıkları, Gebelik ve Enfeksiyon Hastalıkları, Ağrı |
Ders Notu |
8) |
Ara sınav |
- |
9) |
Doğum Eylemi, Doğum Eyleminde İzlem ve Bakım |
Ders Notu |
10) |
Doğum Sonu Dönem, Normal Yenidoğanın Fizyolojisi ve Bakımı, Yenidoğanın Beslenmesi |
Ders Notu |
11) |
Riskli Doğum Eylemi, Doğum Sonu Riskli Durumlar, aile planlaması |
Ders Notu |
12) |
Kadın Hayatının Evreleri, Üreme Sistemi Enfeksiyonları, Üreme Siklusu Anomalileri, Üreme organlarının Yapısal ve Fonksiyonel Bozuklukları |
Ders Notu |
13) |
İyi Huylu Jinekolojik Değişimler, Jinekolojik Kanserler Jinekolojide Tanı ve Tedavi |
Ders Notu |
14) |
Genel Tekrar |
Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, sürdürülmesi, tedavi ve bakımı, yeniden kazandırılması uygulamalarını kanıta dayalı yapar. |
4 |
2) |
Hümanistik ve bütüncü hemşirelik yaklaşımını sergiler. |
3 |
3) |
Eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. |
2 |
4) |
Hemşirelik bilimi ile biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği bilgileri kullanır. |
5 |
5) |
Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere bağlı kalır. |
3 |
6) |
Takım çalışmasını benimser. |
5 |
7) |
Etkili iletişim becerilerini kullanır. |
3 |
8) |
Sağlıkta kalite standartları doğrultusunda çalışır. |
4 |
9) |
Rol modeli olur ve değişim öncülüğü yapar. |
5 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
5 |
11) |
Liderlik özellikleri ve yönetim becerileri sergiler. |
3 |
12) |
Eğitim etkinliklerini yürütür. |
4 |
13) |
Bilimsel araştırmalara katılır. |
5 |
14) |
Toplum sağlığını etkileyen konulara duyarlılık gösterir. |
2 |