Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | USD056 | ||||||||
Ders İsmi: | Futsal II (Salon Futbolu) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YİĞİT YURTAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, futsal branşına ait ileri teknikleri uygulama, temel teknikleri öğretme ve antrenman programı hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; futsal branşına ait özel antrenman bilgisi ile ilgili genel açıklamalar, hücum-savunma strateji ve taktik yapılanmaları, temel teknikleri öğretme, antrenman programı hazırlama konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Futsal branşında antrenman bilgisine ilişkin temel kavramlar | |
2) | Futsal branşında Oyun Sistemleri ve Kurallar | |
3) | Futsal branşına özgü paslaşma ve vuruş teknikleri, biomekanik analizleri, uygulama çalışmaları | |
4) | Futsal branşına özgü hücum ve savunma taktikleri, uygulama çalışmaları | |
5) | Futsal branşına özgü kuvvet antrenmanları ve uygulama çalışmaları | |
6) | Futsal branşına özgü dayanıklık antrenmanları ve uygulama çalışmaları | |
7) | Futsal branşına özgü sürat antrenmanları ve uygulama çalışmaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Futsal branşına özgü çeviklik antrenmanları ve uygulama çalışmaları | |
10) | Futsal branşına özgü birim antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | |
11) | Futsal branşına özgü aylık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | |
12) | Futsal branşına özgü yıllık antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | |
13) | Sezon planlaması | |
14) | Futsal branşının temel tekniklerinin öğretimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
1 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |