USD097 Pilates Iİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: USD097
Ders İsmi: Pilates I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pilates egzersiz sisteminin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi, bedensel
aktivitenin sağlık açısından öneminin kavratılarak, yaşam boyu spor yapma
alışkanlığının kazandırılması. Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların
uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere
kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Prepilates hazırlık, pilates tarihçesi, kontroloji pilates 3 ana prensip (tüm vücut sağlığı, birlikteliği,
nefes), mat 1 uygulama hareket, amaç, önlemler, derin core stabilizasyon, derin core, dış core
anatomi, omurganın doğal konumu, ideal postür, omurga anatomisi ve fonksiyonları, reformer
anatomisi, reformer 1 uygulama hareket amaç ve önlemleri, pilates eğitmeninin öğrenme
hedefleri, kişiye özel egzersiz planlama,1 e 1 uygulamalı eğitmenlik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mat çalışmalarını bilme
2) Egzersizlerin modifikasyon becerilerinin kazandırılması
3) Egzersizlerin modifikasyon becerilerinin kazandırılması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları
2) Teorik: Pilates branşı tarihi, Pilates prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
3) Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu
4) Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu Uygulama: Yardımlı ve yardımsız Fundamentals (temel hareketler) Imprinting-Pelvic Curl- Bridging/Pelvic Lift- Toe Touch-Chest Lift hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler
5) Teorik: uygulanan hareketlerin tekrarı Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Fundamentals (temel hareketler) devamı Hundred Prep- Pregnant Cat- Mini Swan- Side Leg Banana- Side Lying Arm Circles hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları,amacı,modifikasyonları, önlemler
6) Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Level-I Mat egzersizleri Hundred- Roll Up- Leg Circle- Rolling Like a Ball- Single Leg Stretch- Double Leg Stretch- Single Straight Leg Stretch- Double Straight Leg Stretch , hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler
7) Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Mat egzersizlerinin devamı Criss Cross- Spine Stretch- Saw- Swan- Single Leg Kick- Double Leg Kick- Side Kick- Seal- Push Up hareketlerin başlangıç pozisyonu,kontrol noktaları,amacı, modifikasyonları, önlemler
8) Ara Sınav
9) Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri Footwork- Supine Arm Work- Hundred- Feet in Straps hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler
10) Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri devamı, Long Box Swan- Long Box Pulling Straps- Elephant- Long Stretch hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı,modifikasyonları, önlemler
11) Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri devamı , Short Box-Round,Flat- Knee Stretch 1 and 2- Lunges- Side Stretch hareketlerin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler
12) Teorik-Uygulama: Level-I Reformer Egzersizleri hareketlerin başlangıç pozisyonları,kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınması gereken önlemler konusunda ders tekrarı
13) Uygulama: Fundamentals (Temel hareketler ) ve Level-I Mat egzersizlerinden oluşan programı uygulamalı tekrar etmek
14) Level-I Reformer Egzersizlerinden oluşan teorik ve uygulamalı ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58