Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BRS013 | ||||||||
Ders İsmi: | Okçuluk | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Antrenör adaylarına gelişmiş atış teknik ve malzemelerini ok ve yay üzerindeki hassas ayar noktalarını malzeme tamirini ve uzun mesafe ok atışının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Okçuluk antrenörünü özellikleri, sporcularla iletişim, Okçuluk malzemeleri kullanımı, ayar ve bakımları FITA kuralları açık hava mesafe atışı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Duruş Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
2) | Temel Çekiş Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
3) | Okçuluk Malzemelerinin Kullanımı | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
4) | Tam Çekiş Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
5) | Nişan Alma Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
6) | Puanlama ve Bırakış Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
7) | Ara Sınav | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
8) | Güvenlik Tedbirlerinin Alınması | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
9) | Yay Kolu Bırakış Tekniği | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
10) | Çekiş kolu Bırakış Teknikleri | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
11) | 18 metre Atışı | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
12) | 25 metre Atışı | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
13) | Salon ve açık hava yarışmaları | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
14) | FITA kuralları ve hakemlik bilgisi | Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
5 |
2 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | |||||||||||||
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | |||||||||||||
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | |||||||||||||
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | |||||||||||||
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||||||||||
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | |||||||||||||
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | |||||||||||||
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||||
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | |||||||||||||
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | |||||||||||||
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | |||||||||||||
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. | 5 |
2) | Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
3) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. | 5 |
4) | Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. | 5 |
5) | Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. | 5 |
6) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. | 5 |
7) | Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. | 5 |
8) | Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. | 5 |
9) | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. | 5 |
10) | Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. | 5 |
11) | Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. | 5 |
12) | Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. | 5 |
13) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. | 5 |
14) | Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 |