BRS013 Okçulukİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BRS013
Ders İsmi: Okçuluk
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Antrenör adaylarına gelişmiş atış teknik ve malzemelerini ok ve yay üzerindeki hassas ayar noktalarını malzeme tamirini ve uzun mesafe ok atışının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Okçuluk antrenörünü özellikleri, sporcularla iletişim, Okçuluk malzemeleri kullanımı, ayar ve bakımları FITA kuralları açık hava mesafe atışı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Okçuluk malzemelerinin kullanımını açıklayabilme.
2) Bireysel ve grup ortamında temel güvenlik tedbirlerini açıklayabilme.
3) Okçulukta puanlama yöntemini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okçuluğun temel duruş tekniklerini uygulayabilme.
2) Okçuluğun temel çekiş ve bırakış tekniklerini uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Duruş Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
2) Temel Çekiş Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
3) Okçuluk Malzemelerinin Kullanımı Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
4) Tam Çekiş Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
5) Nişan Alma Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
6) Puanlama ve Bırakış Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
7) Ara Sınav Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
8) Güvenlik Tedbirlerinin Alınması Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
9) Yay Kolu Bırakış Tekniği Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
10) Çekiş kolu Bırakış Teknikleri Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
11) 18 metre Atışı Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
12) 25 metre Atışı Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
13) Salon ve açık hava yarışmaları Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı
14) FITA kuralları ve hakemlik bilgisi Ok, Yay, Göğüs, Sadak,Kolluk, Hedef Kağıdı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

2

4

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 5
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 5
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 5
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 5
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 5
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 5
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 5
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 5
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 5
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 5
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 5
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120