TKS004 Hentbolİstanbul Galata ÜniversitesiAkademik Programlar Antrenörlük EğitimiÖğrenciler İçin Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TKS004
Ders İsmi: Hentbol
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. YİĞİT YURTAYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hentbolun kurallarını, temel tekniklerini, savunma ve hücum taktiklerini öğretmek, bir hentbol takımını sevk ve idare etme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Hentbolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hentbol sporunun karakteristik özelliklerini, Dünyada ve Türkiye’deki gelişimini açıklayabilme.
2) Hentbol oyun kurallarını, saha ve malzeme bilgisini açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hentbolda ısınma ve soğuma becerilerinin gerekliliğini kavrayarak uygulayabilme.
2) Hentbolda toplu ve topsuz aldatma çeşitlerini uygulayabilme.
3) Hentbol oyununda bireysel teknik ve taktik becerileri uygulayabilme.
4) Hentbolda bireysel/grup, hücum ve savunma uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Günümüzde modern hentbol nedir? Hentbol malzeme bilgisi Hentbol topu, Kale
2) Hentbol oyun kuralları nelerdir? Hentbol topu, Kale
3) Hentbolda toplu ve topsuz teknikler- Toplu ve topsuz temel duruşlar Hentbol topu, Kale
4) Top atma ve tutma çalışması uygulamaları Hentbol topu, Kale
5) Topa yatkınlık çalışmaları ve alıştırmaları Hentbol topu, Kale
6) Hentbolda ısınma ve strecthing- Top sürme çalışması uygulaması Hentbol topu, Kale
7) Ara sınav Hentbol topu, Kale
8) Hentbolda top tutma ve atma alıştırmaları- Top sürme alıştırmaları Hentbol topu, Kale
9) Hentbolda pas ve pas çeşitleri; Temel, bilek, enseden, arkadan, alttan, sektirme, sıçrayarak pas çeşitleri alıştırmaları Hentbol topu, Kale
10) Hentbolda kale atışları: temel atış, sıçrayarak, düşerek atış alıştırmaları Hentbol topu, Kale
11) Hentbolda toplu ve topsuz aldatma çeşitleri Hentbol topu, Kale
12) Hentbolda bireysel hücum ve savunma davranışları Hentbol topu, Kale
13) Hentbolda grup hücumu ve savunma davranışları Hentbol topu, Kale
14) Hentbolda hızlı hücum anlayışları: hücum ve savunma sistemleri, azlıkta ve çoklukta hücum ve savunma anlayışlarına yönelik alıştırmalar Hentbol topu, Kale

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir.
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir.
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır.
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir.
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir.
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır.
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir.
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir.
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir.
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular.
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır.
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir. 5
2) Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirir. 5
3) Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşır. 5
4) Sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar. 5
5) Sportif yeteneği değerlendirerek uygun branşa yönlendirir. 5
6) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir. 5
7) Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasalara uygun davranır. 5
8) Antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak yönlendirir. 5
9) Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. 5
10) Gelişim dönemleri ile ilgili biyomotor yetileri bilir. 5
11) Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine göre antrenman programlarını uygular. 5
12) Liderlik özelliklerini etkili bir şekilde kullanır. 5
13) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. 5
14) Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmelere uygun biçimde kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 120